Pasażer Wywiady

Tomasz Gontarz: Nowe udogodnienia w PKP Intercity [WYWIAD]

Wiceprezes Zarządu PKP Intercity SA, Tomasz Gontarz, zdefiniował cel wprowadzenia udogodnień dla podróżnych, określił plany związane z wprowadzeniem nowych programów i pomysłów, jak również wyjaśnił skąd wiara w kreatywność polskiej kadry akademickiej i studentów.

Panie Prezesie, sytuacja w Spółce cały czas jest dynamiczna, ale w pozytywnych aspektach. Zacznijmy zatem od wyczekiwanego przez podróżnych udogodnienia. Graficzna rezerwacja miejsc to spore wsparcie dla podróżnych?

Graficzna rezerwacja miejsc to jedno z najbardziej wyczekiwanych przez podróżnych udogodnień. Wybór preferowanego miejsca w pociągu to kolejny, istotny składnik komfortowej podróży, która zaczyna się w momencie zakupu biletu. To rozwiązanie znane było wcześniej z elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Dziś mamy już nowoczesną aplikację, budujemy nowe systemy sprzedaży, a do tego udostępniamy możliwość wyboru miejsca w coraz większej liczbie pociągów, rozszerzając możliwość graficznej rezerwacji miejsc o kolejne składy wagonowe.

W połowie lutego wprowadziliśmy taką funkcjonalność w niektórych połączeniach kategorii EIC. Od końca marca pasażerowie mogą skorzystać z tej opcji również w wybranych składach wagonowych kategorii IC podczas zakupu biletu na stronie intercity.pl, a także w aplikacji mobilnej. Planujemy, aby wszystkie pociągi były objęte systemem graficznej rezerwacji miejsc do końca bieżącego roku.

Kolejną nowością, którą planujecie jest wprowadzenie programu lojalnościowego dla podróżnych. Jaki jest jego cel?
Tomasz Gontarz, wiceprezes Zarządu PKP Intercity S.A.
Tomasz Gontarz, wiceprezes Zarządu PKP Intercity S.A.

Zwiększanie dostępności do kolei to nie tylko inwestycje w tabor oraz infrastrukturę, lecz także wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań cyfrowych. Do 2030 roku wprowadzimy szereg ułatwień w oparciu o najnowocześniejszą technologię. Obejmą one łatwiejsze i bardziej intuicyjne kupowanie biletów, ale również poprawią logistykę związaną z planowaniem podróży. Chcemy dodatkowo doceniać pasażerów, którzy będą wybierać przejazdy naszymi pociągami, dlatego mamy w planach wprowadzenie programu lojalnościowego – obowiązującego we wszystkich pociągach i kanałach sprzedaży.

Punktami za odbyte przejazdy podróżni zapłacą za kolejne podróże lub posiłki w Warsie albo wymienią na nagrody. Wierzymy, że poza wysoką jakością usług, dobrą i przewidywalną ofertą, rosnącą świadomością ekologiczną podróżnych, będzie to kolejna zachęta do tego, aby wybierać kolej.

PKP Intercity tworzy historię szczególnie w kontekście sprzedaży biletów przez kanały agencyjne, ale nie tylko. Jak zamierzacie zdyskontować taki sukces?

Od kilku lat odbudowujemy rolę kolei w Polsce, a 2022 rok pokazał, że jesteśmy na dobrych torach do osiągnięcia naszego celu, którym jest jak największa popularyzacja podróży pociągami. Śmiało można stwierdzić, że jesteśmy świadkami renesansu polskiej kolei. Rekordowe wyniki to dla nas powód do dumy, jak i wyraz zaufania ze strony podróżnych. Nie spoczywamy jednak na laurach i zakasujemy rękawy do dalszej, ciężkiej pracy.

Dodaj komentarz