Tramwaje

Torowa rewolucja w Szczecinie. Od piątku zmiany w ruchu

Torowa rewolucja w Szczecinie wchodzi w kolejny etap. Od 3 czerwca br. szykują się zmiany w organizacji ruchu na ul. Dworcowej, znanej pod nazwą historyczną „Ulicą Zielony Szaniec”. Drogowcy pracują na ul. Kolumba. Inwestycja obejmie roboty drogowo-torowe, kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe, teletechniczne, a także elektryczne.

Roboty związane z przebudową kanalizacji deszczowej, ul. Kolumba.
Roboty związane z przebudową kanalizacji deszczowej, ul. Kolumba.

Odnośnie prowadzonych dotychczas robót, wykonawca – firma ZUE informuje:

– Te kolizje, które zostały odkryte na początku, są już przebudowywane. Pracownicy powoli czyszczą teren do stanu, w którym będzie można przystępować do prac drogowo-torowych. Roboty prowadzone są wszędzie tam, gdzie jest taka możliwość. Aby dokładnie sprawdzić co kryje się pod ziemią i przyspieszyć proces ewentualnego usuwania kolizji w innych miejscach, w najbliższych dniach zamknięty zostanie kolejny odcinek.

 

W ramach tego etapu drogowcy wykonają prace związane z przebudową układu drogowego, a także torowego na ul. Dworcowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Św. Ducha do skrzyżowania z ul. Nową.

W związku z torową rewolucją, miasto wprowadza następujące zmiany:

  • Od dnia 3.06.2022 obowiązywał będzie obustronny zakaz postoju w celu usunięcia pojazdów z placu budowy,
  • W nocy z 3.06.2022 na 4.06.2022 nastąpi zamknięcie przejazdu ulicą Dworcową, z zachowaniem przejazdu ul. Św. Ducha, a także dojścia do przyległych budynków.

W ostatnich dniach na placu budowy ekipa prowadziła między innymi następujące roboty:

  • Wykonanie warstw konstrukcyjnych na chodniku;
  • Budowa studni kablowych i kanalizacji UMS na ul. Smolańskiej;
  • Kontynuacja prac przy wykonaniu fundamentów pod budynek socjalny na istniejącej pętli tramwajowej;
  • Wykonano fundamenty słupów trakcyjnych 30 szt. na Pętli Pomorzany;
  • Kontynuacja prac związanych z wykonaniem koryta, a także wzmocnieniem podłoża wzdłuż ulicy Kolumba;
  • Kontynuacja prac związanych z wykonaniem warstwy odsączającej w torowisku klasycznym;
  • Ułożenie krawężników ulicznych na ulicy Kolumba.

Szczecin: cztery firmy chcą zbudować nowe torowisko