Aktualności Raport z Polski Tramwaje

Toruńskim tramwajem na Osiedle JAR

Warto zaznaczyć, że pierwsze prace przy budowie nowej linii tramwajowej miały już miejsce latem 2018 r. (lipiec-sierpień), przy okazji przebudowy Szosy Chełmińskiej. Wówczas powstały dwa przejazdy tramwajowo-drogowe na skrzyżowaniach Szosa Chełmińska – Żwirki i Wigury oraz Szosa Chełmińska – Długa. Wykonawcą była firma Progreg InfraCity, a koszt wyniósł niespełna 3,5 mln zł brutto. Ponadto 18 grudnia 2020 r. podpisano umowę na budowa i wyposażenie stacji zasilania energetycznego – podstacji prostownikowej „JAR”; wykonawca AMZ Elektro Sp. z o.o., wartość umowy: 3 188 000,00 zł brutto; zakres umowy obejmuje budowę murowanego, jednokondygnacyjnego budynku stacji transformatorowej o powierzchni 182,49 m2, a także instalacji dwóch transformatorów i rozdzielni średniego napięcia oraz rozdzielni niskiego napięcia. Posłużą one do zasilania ładowarek autobusów elektrycznych oraz podłączenia do sieci samej zajezdni. W późniejszym terminie, w ramach ogłoszonego przetargu, stacja zostanie doposażona w trzy zespoły prostownikowe i rozdzielnię prądu stałego. Te elementy posłużą do zasilania sieci trakcyjnej nowej linii tramwajowej; na realizację umowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy od daty jej podpisania.

Dodaj komentarz