Warto zaznaczyć, że pierwsze prace przy budowie nowej linii tramwajowej miały już miejsce latem 2018 r. (lipiec-sierpień), przy okazji przebudowy Szosy Chełmińskiej. Wówczas powstały dwa przejazdy tramwajowo-drogowe na skrzyżowaniach Szosa Chełmińska – Żwirki i Wigury oraz Szosa Chełmińska – Długa. Wykonawcą była firma Progreg InfraCity, a koszt wyniósł niespełna 3,5 mln zł brutto. Ponadto 18 grudnia 2020 r. podpisano umowę na budowa i wyposażenie stacji zasilania energetycznego – podstacji prostownikowej „JAR”; wykonawca AMZ Elektro Sp. z o.o., wartość umowy: 3 188 000,00 zł brutto; zakres umowy obejmuje budowę murowanego, jednokondygnacyjnego budynku stacji transformatorowej o powierzchni 182,49 m2, a także instalacji dwóch transformatorów i rozdzielni średniego napięcia oraz rozdzielni niskiego napięcia. Posłużą one do zasilania ładowarek autobusów elektrycznych oraz podłączenia do sieci samej zajezdni. W późniejszym terminie, w ramach ogłoszonego przetargu, stacja zostanie doposażona w trzy zespoły prostownikowe i rozdzielnię prądu stałego. Te elementy posłużą do zasilania sieci trakcyjnej nowej linii tramwajowej; na realizację umowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy od daty jej podpisania.
Powiązane artykuły
Po kolizji wjechał w torowisko. Policja poszukuje kierowcy [FILM]
Rozpędzony samochód jednej z popularnych firm świadczących usługi transportowe wjechał w torowisko tramwajowe we Wrocławiu. Wcześniej zderzył się z autobusem miejskiego przewoźnika. Do zdarzenia doszło 10 czerwca, krótko przed godz. 4.00, na skrzyżowaniu ul. Traugutta i Podwale we Wrocławiu. Czerwony Fiat Tipo, jadąc z nadmierną prędkością, uderzył w skręcający autobus MPK Wrocław. W wyniku zderzenia […]
CPK zaprasza na otwarte warsztaty branży cargo [LINK]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny organizuje w czwartek 26 listopada o godz. 12.00 spotkanie dla podmiotów z branży cargo (operatorów i spedytorów), na którym zostanie zaprezentowany harmonogram procesu Master Planu Portu Solidarność oraz oczekiwania co do udziału podmiotów branży cargo w procesie. Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu powinny wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na oficjalnej stronie CPK […]
Specjalistyczny dźwig w służbie MPK Wrocław
Dźwig rozpędza się maksymalnie do niemal 90 kilometrów na godzinę. Ma też bezprzewodową łączność, klimatyzację, czujniki cofania z kamerami i monitorem w kabinie oraz specjalne sprzęgi do holowania autobusów i tramwajów, także tych całkowicie niskopodłogowych. Ultranowoczesny dźwig w idealnym świecie mógłby nawet stać nieużywany. W realnym – jego zaawansowana technologia pomaga nam wszystkim szybciej działać […]