Warto zaznaczyć, że pierwsze prace przy budowie nowej linii tramwajowej miały już miejsce latem 2018 r. (lipiec-sierpień), przy okazji przebudowy Szosy Chełmińskiej. Wówczas powstały dwa przejazdy tramwajowo-drogowe na skrzyżowaniach Szosa Chełmińska – Żwirki i Wigury oraz Szosa Chełmińska – Długa. Wykonawcą była firma Progreg InfraCity, a koszt wyniósł niespełna 3,5 mln zł brutto. Ponadto 18 grudnia 2020 r. podpisano umowę na budowa i wyposażenie stacji zasilania energetycznego – podstacji prostownikowej „JAR”; wykonawca AMZ Elektro Sp. z o.o., wartość umowy: 3 188 000,00 zł brutto; zakres umowy obejmuje budowę murowanego, jednokondygnacyjnego budynku stacji transformatorowej o powierzchni 182,49 m2, a także instalacji dwóch transformatorów i rozdzielni średniego napięcia oraz rozdzielni niskiego napięcia. Posłużą one do zasilania ładowarek autobusów elektrycznych oraz podłączenia do sieci samej zajezdni. W późniejszym terminie, w ramach ogłoszonego przetargu, stacja zostanie doposażona w trzy zespoły prostownikowe i rozdzielnię prądu stałego. Te elementy posłużą do zasilania sieci trakcyjnej nowej linii tramwajowej; na realizację umowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy od daty jej podpisania.
Powiązane artykuły
Stawiamy na niezawodność – o autorskim rozwiązaniu dedykowanym branży szynowej mówi Heinrich Kusmierek
Dziś naszym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i rynku. Chcemy tworzyć produkty, które przekonają producentów i operatorów co do niezawodności naszych zestawów, a pasażerów do stawiania na komfortowy transport publiczny. Bochumer Verein Verkehrstechnik GmbH… …powstało w 1842 r. Firma jest wiodącym na świecie projektantem i producentem zestawów kołowych do taboru szynowego, posiadającym kilka patentów […]
POLREGIO podpisało kolejny kontrakt – 10 lat realizacji połączeń w Opolskiem
Ponad 32 mln kilometrów – taką odległość w ciągu 10 lat mają pokonać pociągi POLREGIO w ramach podpisanej dzisiaj z Województwem Opolskim umowy o wartości blisko 696 mln zł. Kontrakt będzie realizowany w ramach tzw. bezpośredniego powierzenia do grudnia 2030 roku.
SIM Factor zbuduje dla Metra Warszawskiego nowoczesny symulator
SIM Factor dostarczy symulator dla Metra Warszawskiego. Firma jest podwykonawcą Škoda Transportation. W ramach zamówienia SIM Factor zbuduje pełnokabinowe stanowisko symulacyjne z pełnowymiarowym pulpitem maszynisty oraz stanowisko instruktora. Odwzorowane zostaną wszystkie aktualne istniejące stacje metra oraz około 36 km tras. – Kabina będzie odwzorowywać nowe pojazdy metra dostarczane przez Škoda – informuje producent urządzeń. […]