MPK Wrocław ogłosiło przetarg na modernizację tramwajów Skoda 19T. Plany inwestycyjne spółka przedstawiła w trakcie konferencji prasowej w nowo wyremontowanej zajezdni tramwajowej Gaj.
Głównym tematem konferencji była modernizacja dwukierunkowych tramwajów Skoda 19T. Pojazdy te od lat stanowią ważny element floty tramwajowej Wrocławia – na co dzień po wrocławskich torach jeździ ich 31.
Wyprodukowane w 2010 roku, znajdują się obecnie w fazie, gdzie ich modernizacja staje się niezbędna dla utrzymania wysokiej jakości usług komunikacyjnych. MPK Wrocław ogłasza przetarg na modernizację 6 pojazdów, z możliwością dalszego rozszerzenia o pozostałych 25, tak by ostatecznie odnowione zostały wszystkie Skody 19T we flocie.
Modernizacja tramwajów Skoda 19T obejmie szeroki zakres działań mających na celu poprawę komfortu, bezpieczeństwa i efektywności eksploatacji. W ramach prac, tramwaje zostaną dokładnie przejrzane oraz poddane kompleksowemu remontowi, w zakresie którego znajdzie się m.in. wymiana napędów na nowe, bardziej energooszczędne, renowacja całej konstrukcji oraz układu hamulcowego tramwaju, oraz instalacja nowoczesnego systemu poręczy i oświetlenia LED. Dodatkowo, tramwaje zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez modernizację drzwi, platform dla wózków oraz wymianę systemów monitoringu oraz informacji pasażerskiej.
W ramach ogłoszonego przez MPK Wrocław przetargu, wyłoniony zostanie wykonawca prac. Pierwsza zmodernizowana Skoda ma przyjechać do Wrocławia 12 miesięcy po podpisaniu umowy. Kolejne tramwaje będą modernizowane w tempie 3 miesięcy na pojazd, zapewniając szybki zwrot zmodernizowanych tramwajów do eksploatacji.
Rewolucja trwa
Jak zapowiada MPK Wrocław, w planach jest dalsze rozszerzanie oraz modernizacja taboru.
– W ubiegłym roku wrocławskie tramwaje przejechały 14 mln km, to o 3 miliony kilometrów więcej niż w poprzednim roku – tłumaczy Witold Woźny, wskazując na potrzebę modernizacji floty.
To efekt uruchomienia nowych, liczących łącznie 11 km, tras przez Szczepin i Popowice oraz na Nowy Dwór.
– Żeby realizować nowe połączenia potrzebujemy nowego, niezawodnego, nowoczesnego taboru – mówi prezes MPK – Sukcesywnie przyjeżdżają do Wrocławia Moderusy Gamma, w sumie będzie ich 46 za 372 mln zł. Niedługo dotrą do nas także następne Pesy Twist 146N, planowo tabor zasil 24 takich pojazdów. W nocy z 24 na 25 kwietnia przyjadą aż dwa nowe pojazdy – czterdziesty Moderus Gamma oraz druga Pesa.
Inwestycje w modernizację tramwajów Skoda 19T oraz zakup nowego taboru autobusowego są kluczowymi krokami w dążeniu miejskiego przewoźnika do zapewnienia wysokiej jakości usług transportowych dla mieszkańców. Modernizacja obecnej floty oraz inwestycje w pojazdy niskoemisyjne odzwierciedlają także zaangażowanie miasta we wspieranie zrównoważonej mobilności i ochrony środowiska.
MPK Wrocław podkreśla, jak ważne dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy są ogłoszone przetargi oraz prowadzone testy nowego taboru. Od ich wyniku zależeć będzie najbliższa przyszłość i kierunki rozwoju wrocławskiej komunikacji publicznej.