Inwestycje

Trwa modernizacja odcinka linii kolejowej z Częstochowy do Zawiercia

Fot. PKP PLK

PKP PLK prowadzi prace modernizacyjne na linii kolejowej z Zawiercia do Częstochowy. W ramach inwestycji wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Wartość projektu to 380 mln zł. Wspierany jest on środkami UE, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. Zwiększy się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Z myślą o podróżnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają dostępność stacji Poraj oraz przystanków Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin.

Do czerwca perony przy jednym z torów będą wyższe, zyskają antypoślizgową nawierzchnię i oświetlenie. Pasażerowie skorzystają zaś z nowych wiat, ławek oraz informacji pasażerskiej – w gablotach i w komunikatach głosowych.

Przy stacji w Żarkach Letnisko powstaje zaś przejście podziemne.

Na odcinku Myszków – Poraj jeden z dwóch torów wymieniany jest na nowy. W czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. PLK wybudowały też nową nastawnię w stacji Poraj, a nowoczesne urządzenia, które zostaną tam zamontowane, zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Na odcinku Poraj – Częstochowa, podróżni korzystają z wygodnych peronów na przystankach Korwinów i Częstochowa Raków. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Teraz wymieniany jest drugi tor i równocześnie przebudowywane są leżące przy nim perony. W Częstochowie Raków obsługę ułatwią windy. Obecnie jest remontowane przejście podziemne, w którym będą zamontowane dźwigi. Prace przewidziano do czerwca.

Podróżni korzystają już z wygodnego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach z Zawiercia do Myszkowa. Przebudowywany jest drugi peron na stacji Myszków.

Po zakończeniu prac pociągi pojadą szybciej – prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.

Wartość zadania wynosi 380 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości ok. 200 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2020 roku.

Informacja prasowa PKP PLK

Dodaj komentarz