Plany inwestycyjne obejmują modernizację i zakup nowych lokomotyw. Do tej pory PKP Intercity zakontraktowało modernizację 167 spośród ok. 200 planowanych do unowocześnienia jednostek. Już teraz wzbogaciło swój park taborowy o 13 lokomotyw serii EU/EP07 i EP08 zmodernizowanych przez ZNTK Oleśnica S.A. oraz Olkol Sp z o.o. za ponad 24 mln zł brutto. Prace objęły m.in. montaż klimatyzacji, modernizację kabin maszynistów w celu zapewnienia większego komfortu czy też zmianę sposobu zawieszania silników trakcyjnych na zestawach kołowych tak, by ograniczyć negatywny wpływ pojazdów na środowisko.
H. Cegielski FPS zmodernizuje 13 spalinowych lokomotyw manewrowych SM42. Całkowita wartość kontraktu to 90,3 mln zł brutto. Przewoźnik stawia też na zakup nowych jednostek. Podpisaną w maju 2018 r. z firmą NEWAG umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych rozszerzył o kolejnych 10 pojazdów. Wartość kontraktu wzrosła do 551,4 mln zł brutto.
Pojedziemy nowymi pociągami
Jednym z filarów programu „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” jest podpisana 21 sierpnia 2019 r. umowa ze Stadler Polska na dostawę 12 fabrycznie nowych EZT. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.
Przewoźnik zmodernizuje też 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74. Wartość umowy podpisanej w czerwcu 2019 r. z PESA Bydgoszcz to blisko 275 mln zł brutto. Pojazdy przejdą istotne zmiany, które podniosą standard składów, aby odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów.
RK