Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego ogłosił przetarg na 7 fabrycznie nowych, czteroczłonowych elektrycznych zestawów trakcyjnych dla swoich kolei. Pociągi mają być przeznaczone do obsługi połączeń aglomeracyjnych i trafić do odbiorcy w 2022 roku.
W zamówieniu wyszczególniono następujące warunki:
- świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat,
- udzielenie gwarancji na okres 60 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego,
- przeszkolenie pracowników zgodnie z zasadami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia,
- udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację,
- dostosowanie taboru do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – m.in. osób z niepełnosprawnościami (w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących oraz niesłyszących lub niedosłyszących), kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (w tym dzieci), osób z ciężkim bagażem lub starszych, osób z zagranicy, nieznających lokalnego języka.
Przewidziano także dwie opcje:
- nr 1, w ramach której zamawiający przewiduje dostawę do 2 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych,
- nr 2, w ramach której zamawiający przewiduje dostawę depozytu zespołów, podzespołów i części, szczegółowo wskazanych w OPZ.
Nie są to jedyne zakupu taboru prowadzone przez Zarząd Województwa Małopolskiego, ponieważ w 2019 roku podpisano umowę na cztery nowe pociągi.
Inwestycja w transport kolejowy to jeden z naszych priorytetów. Rozwijamy infrastrukturę kolejową nie tylko poprzez zakup nowych pociągów, ale również budujemy nowe zaplecze dla taboru kolejowego. Wszystko w trosce o jakość usług i komfort pasażerów – mówi Łukasz Smółka, wicemarszałek Małopolski.
Zarząd Województwa ma nadzieję, że wszelkie inwestycje w transport kolejowy przełożą się na coraz większą liczbę pasażerów korzystających z nowoczesnych zespołów trakcyjnych, co pozytywnie wpłynie na rozładowanie natężenia ruchu drogowego oraz poprawę jakości powietrza.
Chcemy, aby nasze pociągi były wyborem Małopolan zarówno w drodze do pracy jak i podczas podróżowania po Małopolsce w celach rekreacyjnych czy turystycznych – dodaje wicemarszałek Łukasz Smółka.
Całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia to ponad 250 mln zł. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Oferty można składać do 25 lutego, a ze szczegółami oferty można zapoznać się TUTAJ