W 2022 r. ruszyć ma budowa nowej linii metra w Pradze. Odcinek D o długości 10,6 km przebiegać będzie od Náměstí Míru do Depo Písnice. Szacowany koszt inwestycji to 98 mld czeskich koron.
Linia D poprowadzona zostanie przez stacje pośrednie w Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš i Písnice. W Pankrácu powstanie węzeł przesiadkowy z istniejącą linią C.
Nowy odcinek obsługiwać będzie 17 czterowagonowych składów pociągów autonomicznych.
Przewidywany koszt prac to 98 mld koron. Inwestycja sfinansowana zostanie ze środków własnych miasta, kredytów komercyjnych i Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Kolejne rozmowy dot. pozyskania środków trwają.
Przedstawiciele Pragi oraz Zarządu Transportu Miejskiego DPP już rozpoczęli przyznawanie kontraktów budowlanych.
W ramach pierwszego etapu prac powstanie odcinek między węzłem przesiadkowym linii C – między stacjami Pankrác i Nové Dvory. Wykonawca zbuduje także stacje pośrednie: Olbrachtova, Nádraží Krč i Nemocnice Krč. Ten etap zrealizowany zostanie w ok. 7,5 roku. Koszt prac oszacowano na 52,1 mld koron. W cenie tej zawarty jest m.in. zakup taboru kolejowego.
Prace budowlane na 1,2 km odcinku między stacją Pankrac a Olbrachtova wykona konsorcjum firm Subterra, Hochtief CZ, Strabag, Hochtief Infrastructure i Ed. Züblin. Linia przebiegać będzie ok. 33 m pod ziemią.
Miasto ogłosiło także kolejny przetarg na odcinek między stacją Olbrachtova a Nove Dvory. Zwycięzca przetargu ogłoszony zostanie do końca 2021 r. Budowa rozpocząć się ma w kwietniu 2023 r. i potrwa 6 lat.
Budowa kolejnych odcinków: Nové Dvory – Depo Písnice i Pankrác – Náměstí Míru ma potrwać odpowiednio cztery i sześć lat.