Ponadto w ciągu najbliższych czterech lat Spółka KM, której właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego, pozyska 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych planowanych do obsługi między innymi połączeń kolejowych do Radomia.
– Mam nadzieję, że budowa nowej bazy utrzymaniowo-naprawczej wpłynie pozytywnie na rozwój subregionu radomskiego, a także na polepszenie jakości oferowanych przez Koleje Mazowieckie usług przewozowych – wskazał Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy KM.
– Po wielkich inwestycjach w zakup nowego taboru, czy dużych modernizacjach istniejących obiektów utrzymaniowo-naprawczych pojazdów kolejowych na Mazowszu, nadszedł czas na budowę nowoczesnego zaplecza w Radomiu, a w nieco dalszej perspektywie, w Sochaczewie – dodał Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.
Wykonawca zakończył też prace związane z projektem koncepcyjnym inwestycji i jest w trakcie przygotowywania projektu budowlanego dla uzyskania pozwolenia na budowę. Zakończenie inwestycji zaplanowano na IV kwartał 2025 r.
– Liczę na to, że dotychczasowa dobra współpraca ze spółką Koleje Mazowieckie utrzyma się przez cały czas realizacji umowy i pozwoli nam jako firmie dotrzymać terminu oraz założeń zawartych w niej. Pragnę zapewnić, że jako wykonawca wspólnie z projektantami dołożymy wszelkich starań,aby przedmiotowa inwestycja spełniała oczekiwania – podsumował Edward Głaz, Prezes Zarządu Intop Warszawa.