Wraz z końcem wakacji wejdzie w życie korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów. Zmiany obowiązywać będą od 29 sierpnia do 6 listopada. Zapewnią one optymalne kursowanie pociągów, w tym PKP Intercity, na liniach kolejowych, na których prowadzone będą prace inwestycyjne.
W rocznym rozkładzie jazdy 2020/2021 zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt. Ich zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do realizowanych na torach prac inwestycyjno-modernizacyjnych.
W związku z pracami prowadzonymi na stacji Warszawa Zachodnia w celu lepszego wykorzystania przepustowości na Warszawskim Węźle Kolejowym, zostały połączone relacje wybranych pociągów.
Dotyczy to m.in. pociągów pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą kursujących trasą zmienioną przez Iławę Główną oraz składów kursujących pomiędzy Warszawą a Lublinem, które będą połączone z wybranymi pociągami do/z Łodzi Fabrycznej lub do Wrocławia. Połączone relacje pociągów zwiększą możliwość bezpośrednich podróży.
Zmiany w różnych częściach Polski
Trwają prace na linii Poznań – Szczecin. Łączący Szczecin z Warszawą pociąg EIC Chrobry pojedzie w skróconej relacji z Pomorza Zachodniego do Zbąszynka, a na odcinku Zbąszynek – Warszawa będzie kursować jako grupa wagonów przełączana do składu EIC Varsovia.
Ze względu na prowadzone przez zarządcę infrastruktury prace modernizacyjne pociąg IC Lubuszanin kursujący między Zieloną Górą a Chełmem będzie jeździć w skróconej relacji Warszawa – Chełm – Warszawa. Od 1 września do 18 października mieszkańcy Chełma zyskają możliwość bezpośredniego dojazdu do Kołobrzegu i Piły dzięki wydłużeniu relacji składu TLK Zamoyski łączącego na co dzień Hrubieszów z Kołobrzegiem. Z uwagi na prowadzone prace na Warszawskim Węźle Kolejowym także pociąg TLK Słupia z i do Kołobrzegu będzie mieć skróconą relację do Warszawy (nie będzie dojeżdżał do stacji Łódź Fabryczna).
Trwają prace na linii nr 3 na odcinku Kutno – Łowicz Główny, przez co kursujący z i do Łodzi pociąg TLK Kociewie będzie mieć skróconą relację do trasy Gdynia – Włocławek – Gdynia.
Dzięki otwarciu zmodernizowanej linii nr 8 na odcinku Warka – Radom część pociągów wróci na najkrótszą trasę między Warszawą a Radomiem. Kursujące między Krakowem a Olsztynem pociągi IC Żeromski, IC Kolberg, IC Orłowicz oraz IC Witos relacji Warszawa – Przemyśl – Warszawa i TLK Ustronie relacji Kołobrzeg – Kraków będą jeździć przez Warszawę Służewiec, Piaseczno i Warkę.
Od 29 sierpnia zmienionymi trasami będą jeździć także trzy pociągi kursujące z i do Gdyni. Łączący Trójmiasto z Katowicami TLK Doker na odcinku Łódź Widzew – Bydgoszcz pojedzie przez Pabianice, Inowrocław, pomijając m.in. Zgierz, Kutno, Włocławek i Toruń. IC Hutnik relacji Gdynia – Bielsko-Biała – Gdynia na odcinku Łódź Widzew – Włocławek będzie kursować trasą przez Pabianice do Włocławka z postojem w Kutnie. Na tym samym odcinku skład IC Sukiennice/Witkacy łączący Gdynię z Krakowem będzie jeździć przez Pabianice do Włocławka.
Pociąg IC Panorama będzie mieć dodatkowy postój na stacji Opoczno Południe, dzięki czemu mieszkańcy miasta zyskają możliwość bezpośredniego dojazdu do Warszawy i Wrocławia.