Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

Warszawa podsumowuje inwestycje taborowe

Warszawa przeprowadza modernizację floty pojazdów komunikacji miejskiej. Na terenie Zajezdni Wola prezydent stolicy wraz z przedstawicielami spółek transportu zbiorowego podsumowali ostatnie lata inwestycji.

Fot. Rafał Motyl / Miasto Stołeczne Warszawa)
Fot. Rafał Motyl / Miasto Stołeczne Warszawa)

Od 2004 roku na ulicach Warszawy przeprowadzane są badania w celu sporządzenia Barometru Warszawskiego – czyli raportu, który przedstawia opinie mieszkańców o najważniejszych obszarach życia w stolicy.

-Aż 98% respondentów, którzy brali udział w badaniu Barometru Warszawskiego, jest przekonanym, że komunikacja miejska w Warszawie jest jednym z istotniejszych elementów funkcjonowania obszaru całego miasta, tuż po bezpieczeństwie i czystości naszego miasta. Blisko 90% bardzo dobrze ocenia funkcjonowanie komunikacji miejskiej, co bardzo cieszy, daje dużą satysfakcję nam wszystkich i daje jeszcze większy zapał do tego żeby działać na rzecz rozwoju transportu publicznego w Warszawie – powiedziała Katarzyna Strzegowska, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego m.st. Warszawy.

 

Komunikacja miejska w Warszawie jest coraz lepiej spostrzegana przez mieszkańców stolicy. Poprawia się komfort obsługi pasażera dzięki modernizacji parku taborowego. Znaczny odsetek pojazdów jest obecnie przystosowanych także do obsługi osób z niepełnosprawnością. Oczywiście nie byłoby to możliwe dzięki inwestycjom wartych miliardy, które zostały przeprowadzone przez spółki odpowiedzialne za realizację transportu publicznego w stołecznym mieście. Miniony rok można uznać za udany jeżeli chodzi o wzmocnieni floty pojazdów komunikacji miejskiej.

-Pod koniec 2023 roku do Warszawy dotarły już wszystkie 123 tramwaje Hyundai oraz wszystkie z 37 pociągów Skody dla Metra Warszawskiego. Również w SKM mamy 21 nowych składów, którymi mogą się Warszawiacy i mieszkańcy okolicznych gmin poruszać. W tej chwili już prawie 40% z autobusów, które poruszają się po ulicach miasta to są  autobusy, które są bardzo przyjazne dla środowiska. Bardzo jesteśmy z tego dumni i oczywiście będziemy kontynuowali te zakupy, dlatego w najbliższych tygodniach będziemy podpisywali nowe zamówienia na kilkanaście nowych elektryków,  w perspektywie nawet na 100 nowych autobusów elektrycznych – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

 

Warto wskazać, że tramwajów Hyundaia oraz pojazdów Skody mogło być więcej. Kontrakty przewidywały rozszerzenie umów o prawo opcji, w ramach której do Warszawy mogło trafić 90 kolejnych tramwajów oraz 8 pojazdów metra od czeskiego producenta. Jak wskazuje prezydent stolicy, decyzje podjęte w 2022 oraz 2023 roku o nierozszerzeniu kontraktów były związane z sytuacją finansową miasta.

Fot. Rafał Motyl / Miasto Stołeczne Warszawa)
Fot. Rafał Motyl / Miasto Stołeczne Warszawa)

-W tym roku, w budżecie na 2024 rok dzięki staraniom pana prezydenta, zarządu, ale także władzom spółek zaplanowaliśmy ponad 4,5 mld zł na rozwój komunikacji miejskiej. Jest to jedna z najważniejszych pozycji budżetowych zaraz po oświacie. Warto też wspomnieć, że wśród wydatków majątkowych największą pozycją jest to ponad 470 mln zł, które przeznaczamy na rozwój drugiej linii metra – poinformował Sławomir Potapowicz, wiceprzewodniczący Rady Miasta st. Warszawy. – Warto wspomnieć, że pod koniec ubiegłego roku podjęliśmy uchwałę, która dokapitalizuje spółkę Tramwaje Warszawskie na poziomie ponad miliarda złotych w latach 2021-2029. To wszystko to środki, które mają przede wszystkim służyć rozwojowi komunikacji w Warszawie, usprawniać i ułatwiać życie naszym mieszkańcom – dodał.

 

Dodaj komentarz