Pierwszy wyremontowany pociąg serii 81 warszawskiego metra wrócił z Mińska Mazowieckiego. Na STP Kabaty przygotowywany jest do ponownego włączenia go do ruchu pasażerskiego. Co się zmieniło po przeprowadzonych pracach?
Pociąg serii 81 ma nowe barwy, tapicerkę i charakterystyczny żółty pasek na burcie. Pojazdy, które zakupione zostały ponad dekadę temu, przejechały już ponad milion kilometrów. Zakwalifikowane zostały do naprawy poziomu 5 – naprawy głównej.
– Pierwszy z partii pojazdów, już po remoncie, wyjedzie na jazdy testowe do tunelu w przyszłym tygodniu – podaje warszawski ZTM.
Oprócz barw i tapicerki, w ramach naprawy odświeżono lub wymieniono wiele podzespołów (sprzęgi wagonów, sprężarki czy osprzęt pneumatyczny i elektryczny). Naprawiono wózki wagonowe z zestawami kołowymi i zregenerowano pulpit maszynisty.
Pasażerowie zauważą przede wszystkim jednak nowe barwy wagonów, naprawione poręcze, okna, wymienione wykładziny czy tapicerkę.
Na linię M1 skład ten wyjedzie pod koniec września. Wcześniej przejdzie testy. Pierwsze jazdy odbędą się na wydzielonym torze testowym na STP Kabaty, następnie w tunelu.
– Po ich pozytywnym zakończeniu i sprawdzeniu wszystkich systemów pociągi mogą wrócić do ruchu pasażerskiego – dodaje ZTM.
Pociągi serii 81 to obecnie pojazdy o najmniejszych możliwościach przewozowych. Sześciowagonowe składy mają 1020 miejsc stojących i 256 siedzących. Metro posiada siedem takich pociągów. Od starszej wersji różnią się m.in. zainstalowanymi ekranami informacji pasażerskiej, klimatyzacją kabiny maszynisty, jaśniejszym wystrojem wnętrza i zmienionym przodem pociągu.