Wielka Brytania szykuje się na największą w swojej historii modernizację taboru kolejowego. Kontrakt, zawarty między operatorem linii West Coast – Avanti West Coast a Alstomem, obowiązywać będzie przez kolejnych 7 lat. Jego suma to ok. 755 mln euro.
W ramach umowy powstanie kilkaset dodatkowych miejsc pracy, m.in. w oddziałach Alstom w Liverpoolu, Manchesterze i Wembley. Oprócz objęcia programem modernizacyjnym pociągów Pendolino, Alstom gwarantuje ich utrzymanie do 2026 r.
Na jakie elementy pojazdów będzie zwracana szczególna uwaga w trakcie prac modernizacyjnych?
Pracownicy Alstom skoncentrują się przede wszystkim na urządzeniach pokładowych, odnowią przestrzeń pasażerską, poprawią oświetlenie i sieć Wi-Fi. Dzięki nowym programom konserwacji, poprawiona zostanie wydajność całego pociągu.
– Pendolino to kultowy pociąg pasażerski i cieszymy się, że możemy dać mu nowe życie – mówił Phil Whittingham, dyrektor zarządzający Avanti West Coast. – Umowa ta poprawi jakość obsługi pasażerów i zapewni flocie możliwość dalszego świadczenia usług mieszkańcom w nadchodzących latach.
Jak podkreślił Nick Crossfield, dyrektor zarządzający Alstom w Wielkiej Brytanii i Irlandii, pociągi Pendolino zrewolucjonizowały w ostatnich 15 latach podróże pasażerskie w kraju, oferując szybsze i częstsze połączenia.
Zadowolenia z podpisania umowy nie krył również Alan Lowe, dyrektor finansowy Angel Trains, który dzierżawi flotę na zachodnim wybrzeżu Avanti.
– Przebudowa floty Avanti na zachodnim wybrzeżu znacznie poprawi jakość obsługi pasażerów i stworzy miejsca pracy wymagające od lokalnych mieszkańców wysokich kwalifikacji. Angel Trains angażuje się modernizację kolei brytyjskiej, a ten transformacyjny projekt sprawi, że pociągi Pendolino odzwierciedlą zmieniające się potrzeby pasażerów i pozostaną kultową częścią naszych kolei.
Pierwszy z rewolucyjnych pociągów Pendolino wszedł do eksploatacji na trasie Londyn – Glasgow w styczniu 2003 roku.