6 kwietnia 2021 r. został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 3 dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”.
Fabrycznie nowe trzyczłonowe pociągi elektryczno – spalinowe dostarczy nowosądecki NEWAG.
Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta odpowiada wymaganiom Zamawiającego, jak również przedstawia korzystny bilans ceny oraz pozostałych kryteriów oceny oferty. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojazdy trafią do łódzkiej kolei już w 2022 r.
Maksymalna łączna całkowita cena za realizację zamówienia podstawowego wynosi
102 766 500,00 zł brutto, w tym:
- cena dostawy 3 sztuk pojazdów – 75 645 000,00 zł brutto (cena 1 szt. – 25 215 000,00 zł brutto),
- cena utrzymania pojazdów (za 1 pkm) – 6,0270 zł.
Planowane jest dofinansowanie dostawy pojazdów na poziomie 85 % w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu Spółka będzie mogła zamówić dodatkowe 2 pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Mimo wielu ograniczeń spowodowanych epidemią koronawirusa, Spółka cały czas się rozwija i realizuje założone cele. Nowy tabor uatrakcyjni rozkład jazdy i pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych lub ich liczba jest niewystarczająca. Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.