Pasażer Wydarzenia

Wodorowa rewolucja na Dolnym Śląsku. Testy lokomotywy H2 zakończone z sukcesem

Ważna deklaracja padł z ust Piotra Stryczka, wiceprezesa KGHM Polska Miedź S.A. ds. korporacyjnych. Niewykluczone bowiem, że za kilka lat tabor miedziowego koncernu będzie oparty na wodorze.

– Przeprowadzone w Zagłębiu Miedziowym testy tylko potwierdziły, że warto inwestować w tę technologię. Wykazały, że paliwo wodorowe jest paliwem przyszłości. Dlatego zielona energia będzie zajmować ważne miejsce w strategii energetycznej naszej grupy kapitałowej – zapowiedział Piotr Stryczek, wiceprezes KGHM Polska Miedź S.A. ds. korporacyjnych.

 

Koleje Dolnośląskie to pierwszy przewoźnik w kraju, który przewiózł pasażerów w wagonach ciągniętych lokomotywą wodorową. Na co dzień Koleje Dolnośląskie obsługują trasy kolejowe w trzech krajach i trzech województwach, a od grudnia dojadą także do czwartego: województwa opolskiego. Po torach pokonują ponad 15 mln km rocznie, a wiele wskazuje na to, że w przyszłości również pojazdami o napędzie bateryjnym lub wodorowym.

Pesa od 2019 konsekwentnie realizuje projekty bezemisyjnych wodorowych pojazdów szynowych. w tej chwili inwestuje w nowoczesne hale, które będą przygotowane do produkcji pojazdów zasilanych wodorem, pracuje też nad pojazdem pasażerskim zasilanym z trakcji elektrycznej i ogniw wodorowych, dedykowanym do obsługi połączeń regionalnych.

Dodaj komentarz