Na rys. 3. Przedstawiono interfejs oprogramowania GreyFox, jak widać z tego rysunku użytkownik ma możliwość analizy stanu technicznego całego tabor należącego do danego operatora lub przefiltrowanie wozów pod kątem przynależności do danej zajezdni.
System na podstawie tworzonych przez użytkownika raportów dziennych tworzy historię wozu, która umożliwia identyfikację najczęściej występujących niezdatności zarówno dla całego taboru jak również poszczególnych wozów. Na rys. 4 i 5 przedstawiono widok zakładki statystki, gdzie widoczny jest udział procentowy uszkodzeń podsystemu klimatyzacji eksploatowanego taboru.
Jak wspomniano wcześniej analiza i ocena stanu technicznego taboru jest możliwa z punktu widzenia pojedynczego wozu jak również całego taboru. W artykule zaprezentowano wybrane dane dotyczące uszkodzeń kilku podsystemów w celu wskazania możliwości systemu. Zagregowane informacje odnośnie liczby uszkodzeń stanowią względną ocenę stanu technicznego taboru, gdyż nie odnoszą się do wykonanej pracy przewozowej, która jak wiemy ma zasadniczy wpływ na niezawodność i trwałość układów tramwaju. Celem artykułu nie jest ocena niezawodności taboru, lecz analiza możliwości systemu GreyFox. Oczywiście twórcy systemu są otwarci na potrzeby klientów, które czasami z punktu widzenia programisty nie są tak istotne jak z punktu widzenia eksploatatora, lecz współpraca pomiędzy nimi pozwoli na dalsze udoskonalanie systemu.
Jak widać prezentowany system jest ciekawym rozwiązaniem wspomagającym proces eksploatacji w zakresie decyzyjności wyznaczania obsług i napraw zarówno tych planowych oraz bieżących. Ponadto twórcy programu pomyśleli również o naprawach powypadkowych
i ich wycenie. Stworzono w tym celu pakiet FoxSearch, który umożliwia modułową dekompozycję tramwaju w poszczególnych jego partiach – poszycia zewnętrznego, konstrukcji nośnej, elementów wyposażenia itd. Wygląd modułowy FoxSearch’a przedstawiono na rys. 6.