Warto zauważyć, że według danych Międzynarodowej Unii Kombinowanego Transportu Drogowo—Kolejowego (UIRR), wyniki, które branża odnotowała w II kw. 2024 r. były o 4,24% lepsze niż w 2022 roku. – Jestem przekonany, że przyszłość i rozwój przewozów kolejowych jest ściśle związany z koncepcją transportu intermodalnego – płynnej integracji różnych środków transportu. Dzięki efektywnemu połączeniu kolei z transportem drogowym, a także rzecznym, morskim, czy w niektórych przypadkach lotniczym – można zoptymalizować cały łańcuch logistyczny. Na mapie takich połączeń i przewozów Śląsk zawsze jest jednym z ważniejszych centrów produkcyjnych, skąd zaopatrywane są fabryki i magazyny w całej Europie, dlatego chcemy tu rozwijać nasze usługi – wyjaśnia Witczak.
[1] RailTarget, North Rhine-Westphalia Launches „LOG4NRW” to Shift Freight from Road to Rail and Waterways, https://www.railtarget.cz/technologies-and-infrastructure/north-rhinewestphalia-launches-log4nrw-to-shift-freight-from-road-to-rail-and-waterways-7084.html, dostęp: 20.06.2024 r.