380 mln zł łącznie z unijnym dofinansowaniem, taką wartość mają inwestujcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Zawiercia do Częstochowy. Trasą kursuje ponad 100 pociągów każdego dnia. Dzięki realizowanym pracom poprawia się komfort pasażerów na modernizowanych peronach, a także przystankach, wzrasta poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz skraca się czas przejazdu pociągów.
Podróżni korzystają z wygodnych peronów na stacjach Myszków i Poraj oraz na przystankach Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit, Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin, Korwinów, a także Częstochowa Raków. Udostępnione są przejścia podziemne z windami w Częstochowie Raków, Myszkowie i Myszkowie Mrzygłodzie. Nowe przejście podziemne w Żarkach Letnisko zostanie zadaszone w III kwartale br.
Bezpieczniejsze i sprawniejsze połączenia
Wymieniono łącznie 88 km torów i sieci trakcyjnej. Wybudowano również nową nastawnię na stacji Poraj, a nowoczesne urządzenia zwiększają poziom bezpieczeństwa ruchu. Bezpieczniej jest na 15 zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewniają sprawny przejazd pociągów. Lepsze podróże są możliwie po wyremontowanych 34 obiektach inżynieryjnych (w tym 20 mostach, a także 2 wiaduktach).
Najszybszy pociąg po uzyskaniu certyfikacji i dopuszczeniu do jazdy z prędkością 160 km/h będzie mógł przejechać ten odcinek o ok. 10 minut szybciej niż przed modernizacją.
Kolej bardziej konkurencyjna dla transportu drogowego
Korzystne zmiany są również dla przewoźników towarowych. Sprawnie kursują cięższe pociągi, które mogą osiągać prędkość do 120 km/h. Wpływa to pozytywnie na konkurencyjność przewozów towarowych, czyli najbardziej ekologicznego środka transportu.