Inwestycje Tabor Wydarzenia

28 Vectronów w taborze CARGOUNIT

Największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej odebrała kolejną lokomotywę Vectron MS. W ramach uruchomionej już opcji zdecydowano się domówić kolejnych 5 pojazdów od Siemens Mobility. CARGOUNIT zamówiła do tej pory aż 28 lokomotyw Siemensa Mobility.

Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym.
Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym.

Nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron to klucz do realizacji różnorodnych zadań przewozowych w całej Europie i intensywnego rozwoju, także w segmencie intermodalnym. Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym. Posiada system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy Vectron z kontraktu z 2021 r. przeznaczone są do eksploatacji na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Holandii, Rumunii oraz Bułgarii. Warto zaznaczyć, że pojazdy z platformy Vectron, jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie, posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Wraz z nowym zamówieniem firma CARGOUNIT zakupiła już 28 lokomotywy od Siemens Mobility. Są to pojazdy z platform Vectron i Smartron, a do końca przyszłego roku możliwe jest dalsze powiększenie ich taboru. Łącznie CARGOUNIT do 2025 w swojej flocie może posiadać blisko 40 lokomotyw Siemensa.

Hubert Meronk, Prezes Zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o. odniósł się do dalszej współpracy poolem taborowym:

– Poprzez realizację opcji na dodatkowe 5 pojazdów, CARGOUNIT stanie się największym operatorem wielosystemowych lokomotyw Vectron w Polsce. Cieszymy się na kolejne lata współpracy i dynamiczny rozwój firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej przy dużym udziale naszych nowoczesnych pojazdów – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

 

O wpływie obecnej sytuacji geopolitycznej na rozwój kolejowych przewozów towarowych i zakupie lokomotyw wielosystemowych Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o. Łukasz Boroń powiedział:

– Obserwujemy obecnie duże zapotrzebowanie polskich i zagranicznych klientów na nowoczesne lokomotywy wielosystemowe, co wynika z utrzymującej się dobrej koniunktury na rynku przewozów kolejowych w Polsce i w całej Europie. Rosyjskie działania wojenne w Ukrainie przyczyniają się do poszukiwania przez ukraińskich producentów innych dróg eksportu produktów rolnych w związku z blokadą Morza Czarnego. Większość produktów rolnych uprzednio eksportowanych z Ukrainy droga morską trafi na tory, dlatego przewoźnicy poszukują dodatkowego taboru, w tym lokomotyw. Dodatkowo, zwiększone ryzyko geopolityczne skłania globalne koncerny do poszukiwania alternatywnych do Jedwabnego Szlaku tras kolejowych dla transportu produktów biegnących do Zachodniej Europy przez kraje Europy Południowo-Wschodniej i Bałkany. Wszystkie te czynniki sprawiają, że popyt na lokomotywy wielosystemowe jest w trendzie wzrostowym.

 

Dodaj komentarz