W placówkach Poczty Polskiej dostępnych jest 5 mln okolicznościowych znaczków Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Operator pocztowy w ten sposób wspiera kampanię społeczną PKP Polskie Linie Kolejowe na rzecz ograniczania wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych.
Pierwsze znaczki trafiły do placówek pocztowych pod koniec maja. Wciąż można także nabyć limitowane koperty FDC, wydawanych w pierwszym dniu obiegu znaczków oraz okolicznościowy datownik.
– Misją Poczty Polskiej jest nie tylko łączyć ludzi poprzez dostarczanie przesyłek, ale także edukować poprzez filatelistykę, szczególnie w kwestiach ważnych społecznie. W 15-lecie kampanii Bezpieczny Przejazd –Szlaban na ryzyko! wydajemy znaczek w wielomilionowym nakładzie, co sprawi, że z tak ważnym przekazem dotrzemy do każdego zakamarka Polski – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej. – Od lat wspieramy cenne i ważne inicjatywy społeczne, dlatego z dumą wspieramy tak potrzebną akcję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Rok temu wydaliśmy kartkę z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej propagującą tę inicjatywę – dodaje Bodziony.
Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, to prowadzone od 15 lat działania na rzecz ograniczania zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych, przez zwiększanie świadomości uczestników ruchu drogowego.
– Bezpieczeństwo jest priorytetem dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., a kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! to ciągłe akcje, które w różnej formie kierujemy do wszystkich grup wiekowych i zawodowych, by ograniczać liczbę zdarzeń na przejazdach. Nowy znaczek Poczty Polskiej poświęcony naszej kampanii zwielokrotni apel o bezpieczeństwo – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Znaczek obiegowy Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!, wydany jest w 5 milionach sztuk. Na powierzchni o wymiarach 31,25 x 25,5 mm umieszczone są tory oraz biało-czerwony znak, informujący kierowców o zbliżaniu się do przejazdu kolejowo-drogowego. Autor znaczka, Jan Konarzewski wpisał w jego powierzchnię także nazwę kampanii.
Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, to prowadzone od 15 lat cykliczne działania, mające ograniczać zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych, przez zwiększanie świadomości uczestników ruchu drogowego. W ramach kampanii PLK prowadzą warsztaty dla instruktorów nauki jazdy oraz egzaminatorów WORD, akcje prewencyjne na przejazdach, prelekcje edukacyjne w szkołach i przedszkolach. Są działania w mediach oraz kolportaż materiałów informacyjnych.
Ważną akcja było znakowanie wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami z dodatkowymi informacjami, pozwalającymi na szybką reakcję, szczególnie wówczas, gdy na przejeździe zgaśnie samochód.