Wydarzenia

Kampania Bezpieczny Przejazd – “Szlaban na ryzyko!” trafiła na pocztowe znaczki

Fot. L. Brylowski / PKP PLK

W placówkach Poczty Polskiej dostępnych jest 5 mln okolicznościowych znaczków Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Operator pocztowy w ten sposób wspiera kampanię społeczną PKP Polskie Linie Kolejowe na rzecz ograniczania wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. 

Pierwsze znaczki trafiły do placówek pocztowych pod koniec maja. Wciąż można także nabyć limitowane koperty FDC, wydawanych w pierwszym dniu obiegu znaczków oraz okolicznościowy datownik.

– Misją Poczty Polskiej jest nie tylko łączyć ludzi poprzez dostarczanie przesyłek, ale także edukować poprzez filatelistykę, szczególnie w kwestiach ważnych społecznie. W 15-lecie kampanii Bezpieczny Przejazd –Szlaban na ryzyko! wydajemy znaczek w wielomilionowym nakładzie, co sprawi, że z tak ważnym przekazem dotrzemy do każdego zakamarka Polski – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej. – Od lat wspieramy cenne i ważne inicjatywy społeczne, dlatego z dumą wspieramy tak potrzebną akcję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Rok temu wydaliśmy kartkę z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej propagującą tę inicjatywę – dodaje Bodziony.

 

Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, to prowadzone od 15 lat działania na rzecz ograniczania zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych, przez zwiększanie świadomości uczestników ruchu drogowego.

– Bezpieczeństwo jest priorytetem dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., a kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! to ciągłe akcje, które w różnej formie kierujemy do wszystkich grup wiekowych i zawodowych, by ograniczać liczbę zdarzeń na przejazdach. Nowy znaczek Poczty Polskiej poświęcony naszej kampanii zwielokrotni apel o bezpieczeństwo – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Czytaj dalej >