Urząd Transportu Kolejowego ogłosił na swojej stronie internetowej rozpoczęcie drugiej edycji badań satysfakcji pasażerów korzystających z kolei. Pierwsze ankietowanie realizowane było w 2019 roku, natomiast sytuacja związana z koronawirusem skłoniła UTK do ponownego przyjrzenia się opinii na temat jakości usług kolejowych w Polsce.
Jak wygląda
badanie
?
Badanie przeprowadzane jest metodą ankietowania. Na stronie internetowej: https://www.webankieta.pl/ankieta/686816/badanie-satysfakcji-pasazerow-kolei-2021.html każdy może wypełnić swój arkusz. Do jego uzupełnienia nie jest wymagane podawanie danych osobowych.
Jak zaznacza UTK, ankieta składa się z kilkudziesięciu pytań w wersji otwartej i zamkniętej. Na jej wypełnienie trzeba poświęcić maksymalnie do kilkunastu minut, a do jej zatwierdzenia dochodzi po podaniu wszystkich odpowiedzi. Pasażerowie mogą brać udział w badaniu do 23 grudnia 2021 roku. Po tym czasie wyniki zostaną opracowane, a następnie całość opublikowana będzie w specjalnym raporcie.
O co pyta Urząd Transportu Kolejowego?
W ankiecie znajdują się pytania dotyczące różnych obszarów pasażerskiego transportu kolejowego. Za ich pomocą UTK chce sprawdzić, jak oceniana jest obsługa pociągów czy też dostępność udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.
Wśród pytań znajdują się i takie, które pozwolą pasażerom wyrazić swoje zdanie na temat procesu zakupu biletów czy też poziomu bezpieczeństwa. Nie zabrakło także odniesień do sytuacji związanej z COVID-19 i jej wpływu na jakość przewozów.
Z uzyskanych od respondentów odpowiedzi UTK będzie w stanie wyodrębnić kwestie najbardziej problematyczne i, według pasażerów, wymagające najintensywniejszych prac naprawczych.