Pod koniec kwietnia chiński rząd uruchomił nową, wybudowaną niedawno linię kolejową przebiegającą przez Wuhan – Hangzhou Huanggang – Huangmei. Cała trasa to niemal 127 kilometrów nowoczesnej infrastruktury transportowej przystosowanej do obsługi pociągów poruszających się z prędkością do 350 kilometrów na godzinę. Linia zlokalizowana jest w północno-wschodniej części prowincji Hubei.
Na tej trasie oddano do użytku pięć stacji:
- Huanggang East,
- Xishui South (nowo wybudowana),
- Qichun South (nowo wybudowana),
- Wuxue North (nowo wybudowana),
- Huangmei East.
Nowa linia kolei dużych prędkości pozwoli na podróżowanie pomiędzy Wuhan i Huangmei w zaledwie półtorej godziny. Władze zapowiedziały ponadto, że ruch kolejowy będzie na bieżąco rejestrowany, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzanie modyfikacji w rozkład tak, by dostosować kursy i ilość pociągów do przepływu pasażerów w danej porze dnia.
Historia powstania nowej trasy
Budowę nowej linii kolejowej dla pociągów dużych prędkości rozpoczęto w grudniu 2018 roku. Głównym założeniem dla tej inwestycji był pomysł wzmocnienia sieci kolejowej Pasa Gospodarczego Jangcy. To również istotny element budujący Kanał Pekin – Hongkong. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że linia w ogromnym stopniu przyczyni się do dalszego rozwoju obszaru metropolitalnego związanego z Wuhan.
Kolejne duże inwestycje dla chińskich kolei
Chiny nie ustają w modernizowaniu swoich kolei i wprowadzaniu nie tylko nowych tras, ale też infrastruktury inżynieryjnej. Na początku tego miesiąca ruszyły bowiem prace budowlane kolejnej inwestycji – podwodnego tunelu szybkiej kolei m.in. poprowadzonego pod rzeką Jangcy.
Oficjalnie oddano już do użytku szyb nr 4 tunelu Chongqing Changjiang, niezbędny do rozpoczęcia kompleksowych i już znaczących działań budowlanych.
Sama konstrukcja osiągnie łączną długość wynoszącą prawie 12 kilometrów, a w maksymalnym punkcie głębokości sięgnie 330 metrów. Wewnątrz poprowadzone zostaną dwie linie torowe, a pociągi będą mogły poruszać się z maksymalną prędkością 120 kilometrów na godzinę.
Inwestycja przyczyni się do poprawy wydajności kolei na tym obszarze. Po zakończeniu budowy i oddaniu tunelu do użytku podróż na głównej trasie skróci się z czterech godzin do zaledwie jednej.