Firma Hitachi Rail uruchomiła testowy program dla aplikacji biletowej 360Pass. To nowatorski system, który pozwala na wystawienie i zakupienie biletów dosłownie bez używania rąk – za to za pomocą czujników przesyłających sygnały Bluetooth.
Seria testów będzie trwała sześć miesięcy (licząc od początku maja) i zostanie zrealizowana na terenie Genui, we Włoszech. Technologię zainstalowano w 663 autobusach (także podmiejskich), pojazdach szynowych linii metra, w kolejkach linowych oraz na 2500 przystanków pasażerskich. Rocznie korzysta z nich ponad 15 milionów klientów, a wszystko to razem sprawia, że testy 360Pass mogą być niezwykle miarodajne.
Jak działa 360Pass?
Aplikacja pasażerska 360Pass, dzięki wykorzystaniu obsługi zdalnej, umożliwia wyeliminowanie problemu zakupu oraz dotykania biletów w wersji papierowej – w odniesieniu do powtarzających się fali zachorowań na koronawirusa wydaje się to bardzo rozsądnym postępowaniem. Przede wszystkim jednak liczy się wygoda użytkowania i poprawa jakości obsługi pasażerskiej. Działanie mobilnej aplikacji zagwarantuje płynne korzystanie z oferty transportowej w bardzo szerokim zakresie. Może też przyczyniać się do zwiększenia zainteresowania transportem publicznym zamiast samochodowym.
W przypadku aplikacji 360Pass Hitachi Rail można mówić także o szeregu dodatkowych funkcjonalności. Jedną z nich jest ułatwienie realizacji podróży intermodalnych, przy wykorzystaniu różnych środków transportu. Po odpowiednim skalibrowaniu opcji systemu, pasażer go wykorzystujący będzie mógł po całym dniu poruszania się po mieście czy liniami podmiejskimi uiścić opłatę dzienną jednorazowo, w dodatku w optymalnej wysokości – dzięki doborze przystępnych taryf przejazdowych.
Wprowadzenie aplikacji zapewni pasażerom dostęp do wiarygodnych informacji o podróży, wyda niezbędne ostrzeżenia w razie takiej potrzeby czy też zasugeruje, na jakich przystankach mogą zetknąć się z kolejką czy przepełnieniem pojazdu.
Korzyści dla przewoźników
Stosowanie systemu opracowanego przez Hitachi Rail może zapewnić ogrom korzyści również samym przewoźnikom wykorzystującym go w swoich środkach transportu. Sygnały rejestrowane przez 360Pass w czasie rzeczywistym ukazują bieżący ruch pasażerski na całej trasie objętej działaniem aplikacji.
W dniu 20 lipca doszło do kolejnego przełomu. Firma Hitachi Rail doprowadziła do cyfrowego połączenia sektora transportu publicznego z usługami prywatnymi. Wprowadzony pakiet o nazwie Lumada Intelligent Mobility Management zapewni tym samym wygodne planowanie i realizowanie podróży w różnych warunkach.