Koleje Czeskie rozszerzają eksploatację nowoczesnych lokomotyw na międzynarodowych trasach. Czeski przewoźnik otrzymał od firmy leasingowej RSL dwie nowe lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Lokomotywy o numerach 193.568 i 193.569 szybko rozpoczęły eksploatację zgodnie z planowanymi mocami produkcyjnymi.
RSL dostarczyło Kolejom Czeskim trzecią, a także czwartą z dwunastu zamówionych na rok 2023 lokomotyw. Łącznie jest to już 29. i 30. lokomotywa Siemens Vectron, które przewoźnik obecnie posiada. Aktualnie Koleje Czeskie korzystają z 30 lokomotyw Vectron, z czego 29 jest wydzierżawionych od firm leasingowych (ELL 10, RSL 19). Jedna należy bezpośrednio do ČD i jest czterosystemową maszyną kursującą w barwach Instytutu Kolejnictwa.
Przewoźnik ma również umowę ramową z RSL na dzierżawę łącznie 50 lokomotyw. Dostawę dwudziestu dwóch producent planuje na przyszły rok.
Koleje Czeskie wykorzystują lokomotywy Siemens Vectron do transportu składów międzynarodowych. Obecnie lokomotywy są wykorzystywane m.in. w połączeniach do Berlina i Hamburga, do Budapesztu, do Púchova, a także do Warszawy i Terespola.
Liderzy w Europie
Koleje Czeskie planują utrzymać swoją pozycję głównego przewoźnika w Europie Środkowej. W tym celu inwestują w nowoczesne pojazdy. ČD zamówiły m.in. 50 elektrycznych lokomotyw Siemens Vectron oraz 20 dziewięciowagonowych jednostek nietrakcyjnych Comfort Jet od Siemens Mobility i Škoda Group. Osiągną one maksymalną prędkość 230 km/h i będą eksploatowane w Czechach, Niemczech, Danii, Polsce, Słowacji, na Węgrzech, a także w Austrii. Planuje się, że dostawy pojazdów potrwają do 2026 roku.