Konflikt zbrojny w Izraelu może pokrzyżować plany New Delhi dotyczące budowy korytarza transportowego, łączącego Indie z Bliskim Wschodem i Europą. Wojna może wpłynąć na wysokość składek ubezpieczeniowych i kosztów transportu. Tak się bowiem stało w 2022 r., po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.
Izrael jest 11. co do wielkości partnerem handlowym Indii. Dwustronna wymiana handlowa między krajami wynosi rocznie 12 mld dolarów. Jak zaznacza Ajay Sahai, dyrektor generalny Federacji Indyjskich Organizacji Eksportowych, w rozmowie z portalem livemint.com, jeżeli którykolwiek z krajów zachodnioazjatyckich dołączy do Hamasu, to projekt infrastrukturalny runie.
Korytarz transportowy (kolejowy i morski) poprawić ma łączność między Indiami a ZEA, Arabią Saudyjską, Unią Europejską i USA. W planach jest powstanie zarówno szlaków kolejowych, jak i żeglugowych.
Jeżeli działalność w trzech największych portach Izraela (Hajfie, Aszdodzie i Ejlacie) zostanie zakłócona, handel między wspomnianymi regionami może być utrudniony lub wstrzymany.
Izrael eksportuje m.in. olej napędowy (5,5 mld dolarów) oraz szlifowane i polerowane diamenty (1,2 mld dolarów), importuje zaś surowiec diamentowy (519 mln dolarów) oraz diamenty oszlifowane i polerowane (220 mln dolarów), komponenty elektroniczne i telekomunikacyjne, części ogniw fotowoltaicznych (411 mln dolarów) oraz chlorek potasu (105 mln dolarów).