Rok 2023 r. zakończył się dla spółki wyjątkowo pod każdym względem. Pociągi POLREGIO przewiozły rekordową liczbę 97,3 mln pasażerów, co stanowi najlepszy wynik w historii spółki. W porównaniu do ubiegłego roku, z usług największego polskiego przewoźnika pasażerskiego skorzystało ponad 10 milionów pasażerów więcej.
97,3 mln podróżnych to rezultat znacznie lepszy nie tylko od wyników z roku 2022. Aż o ponad 8 mln (9,5%) pobiliśmy również nasz dotychczasowy rekord z 2019 r., kiedy to przewieźliśmy blisko 89 mln pasażerów. Są to wyniki historyczne.
– Obserwujemy rosnącą popularność kolei. Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy i szkół i czujemy, że się do tego przyczyniliśmy. POLREGIO, które obsługuje najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowało wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 11,6 % i rekordowy wynik niemal 100 mln pasażerów w ciągu roku. Nie oznacza to jednak, że ustaną nasze starania o pasażera – ten rezultat motywuje nas do dalszego zachęcania Polaków do kolei. Naszym priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, by korzystający z naszych pociągów podróżowali najnowszymi składami bez względu na to, czy mieszkają w aglomeracjach, czy też mniejszych miastach i miejscowościach – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO.
Polregio – Atrakcyjne oferty i coraz łatwiejszy zakup biletów
Rosnące wyniki przewozowe na kolei to również rezultat zwiększonej dostępności oferty POLREGIO. Duży wpływ ma m.in. digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika, aplikacji mobilnej oraz videomatów. Łączna sprzedaż biletów w kanałach zdalnych w 2023 r. zwiększyła się o niemal 40% w porównaniu do 2022 r., a od roku 2019 wzrosła ponad trzykrotnie.
Videomaty to innowacyjne urządzenia, umożliwiające połączenie z konsultantem, który wspiera pasażera w procesie kupna biletu tak, jak podczas rozmowy z kasjerem w tradycyjnym okienku. Nowe automaty samoobsługowe POLREGIO rozlokowane są na najważniejszych stacjach kolejowych, gdzie skorzystało z nich w minionym roku już tysiące pasażerów.
– Jesteśmy przewoźnikiem pasażerskim numer jeden w kraju. To nasza zdecydowana przewaga i ogromny sukces, ale przede wszystkim odpowiedzialność. Czujemy się zobowiązani, aby dokładać wszelkich starań aby zapewnić jak największą dostępność przewozów kolejowych. Ta troska przejawia się nie tylko w uatrakcyjnianiu oferty dla obecnych pasażerów, ale też w przybliżaniu kolei osobom, które obecnie z niej nie korzystają. Chodzi tu głównie o regiony, gdzie pasażerowie zdecydowanie rzadziej korzystają z kolei i wszelkie działania spółki na rzecz wyeliminowania wykluczenia transportowego – mówi Marcel Klinowski, Wiceprezes Zarządu POLREGIO.