Inwestycje

Podtorze na szlaku z Lewina Brzeskiego do Brzegu wymaga modernizacji. PKP PLK ogłasza przetarg

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie ekspertyzy geologiczno-geotechnicznej wraz z opracowaniem Projektu Wzmocnienia Podtorza oraz kosztorysu inwestorskiego dla prac na 0,5 km odcinku linii kolejowej nr 132 Bytom Wrocław Główny, na szlaku z Lewina Brzeskiego do Brzegu.

Ekspertyza geologiczno-geotechniczna ma na celu ochronę nośności podtorza wspomnianej linii, na torze nr 1 i 2 szlaku Lewin Brzeski – Brzeg (127,8 km – 128,3 km).

Dokumentacja musi zostać sporządzona na podstawie przyjętych parametrów eksploatacyjnych:

  • prędkość pociągów pasażerskich – 160 km/h
  • prędkość maksymalna pociągów towarowych – 120 km/h
  • dopuszczalny nacisk osi – P≤221 kN.

Sporządzona ekspertyza oraz kosztorys inwestorski to pierwszy etap prac naprawczych podtorza na odcinku Lewin Brzeski – Brzeg. Roboty torowe i okołotorowe pozwolą zlikwidować wprowadzone na trasie ograniczenia prędkości. Finalnie pociągi przejadą po torach z prędkością rozkładową.

– Parametry wzmocnionego podłoża powinny zagwarantować uzyskanie na górnej warstwie podtorza budowanego parametrów odpowiednich dla danej klasy toru – czytamy w ogłoszeniu o przetargu.

 

Usługi wykonywane będą na terenie Stacji Eksploatacji Opole Główne.

Ofertę z wymaganymi dokumentami złożyć należy za pomocą Platformy Zakupowej PKP PLK (https://zamowienia.plk-sa.pl) do 2 marca 2020 r., do godz. 10.00.

Przedsiębiorstwo, które wygra przetarg, na sporządzenie dokumentacji będzie miało czas do 31 sierpnia 2020 r. Do dnia 14 sierpnia br. wykonawca dostarczy zamawiającemu opracowanie w wersji papierowej, w celu wstępnej weryfikacji.

Szczegóły przetargu dostępne są na Platformie Zakupowej PKP PLK.

Dodaj komentarz