global Tabor Wydarzenia

Afryka: Lokomotywy pasażerskie obsługują cargo

W RPA sześć lokomotyw Vossloh Afro4000 (Euro 4000), zbudowanych pierwotnie do obsługi pasażerskiej, zmodyfikowano do obsługi pociągów towarowych. Lokomotywy pierwotnie zamówiła Agencja Kolei Pasażerskich Republiki Południowej Afryki (PRASA). Nigdy jednak nie weszły do ​​użytku, a umowa została rozwiązana.

"<yoastmark

Firma Leasingowa Traxtion nabył na aukcji sześć działających i jedną uszkodzoną lokomotywę w celu powiększenia swojego taboru. Sześć pracujących lokomotyw zostało wydzierżawionych przez Calabash Freight Ltd w celu obsługi połączeń Zambią a Tanzanią.

Przed rozpoczęciem eksploatacji konieczne było wprowadzenie kilku modyfikacji, aby zapewnić lokomotywom nie tylko optymalne osiągi, ale także spełnianie wymagań w zakresie bezpieczeństwa i certyfikacji, a konkretnie układu hamulcowego. Producent pierwotnie zbudował lokomotywy do obsługi przewozów pasażerskich. Następnie wyposażył je w układ sterowania hamulcami pneumatycznymi i próżniowymi typu Knorr-Bremse UIC do obsługi wagonów pasażerskich.

Hamulce pneumatyczne o stopniowanym zwalnianiu UIC stosują przewoźnicy pasażerscy w Europie, a także w Afryce Południowej. Ten standard układu hamulcowego nie jest zatem kompatybilny z bezpieczną eksploatacją hamulców pneumatycznych z bezpośrednim zwalnianiem, który jest standardem stosowanym w kolejach południowoafrykańskich dla wagonów towarowych.

W celu wykorzystania lokomotyw do transportu towarowego i spełnienia wymagań wagonów AAR, interfejs sterowania maszynisty został zmodyfikowany. Uniwmożliwi to manipulowanie stopniowanym zwalnianiem. Lokalny zespół południowoafrykański z Knorr-Bremse z pomocą Knorr-Bremse Spain zaprojektował moduł obejściowy. Ponadto lokomotywy wymagały również funkcji awaryjnego zwalniania hamulca lokomotywy. Ta funkcja zasadniczo daje maszyniście możliwość zwolnienia hamulców lokomotywy bez zwalniania hamulców pociągu. Tę funkcję zaprojektował i zainstalował zespół techniczny Traxtion, we współpracy z Knorr Bremse South Africa.

Dodaj komentarz