Wiele jednak sił i środków zostało zmobilizowanych do walki z pandemią?
Sytuacja z pandemią jest bardzo skomplikowana. Pochłania ona bardzo dużo sił i środków na organizację przewozu, dostosowywanie się do aktualnych rozporządzeń. Sytuacja jest bardzo dynamiczna. Dzięki świetnemu zespołowi, który pracuje w Kolejach Śląskich, potrafimy reagować równie dynamicznie. To bardzo ważne, to buduje zespół i buduje ludzi. Wszyscy jesteśmy w takiej samej sytuacji. To w sporej części od nas samych zależy kiedy i jak pokonamy tą pandemię.
Nie da się ukryć, ze jedną z największych bolączek dla Spółki jest ograniczona przepustowość linii?
Województwo Śląskie jest niezwykle mocno zurbanizowanym terenem. W ubiegłym roku przewieźliśmy ponad 20 mln pasażerów. To pokazuje skalę przewoźnika oraz zapotrzebowanie na jego usługi.
Organizacja transportu kolejowego w takim miejscu jest ogromnym przedsięwzięciem. Aktualnie prowadzone są już pewne inwestycje poprawiające funkcjonowanie kolei na Śląsku. Jednak widoczną poprawę przy tej skali przewozów uzyskamy dopiero wprowadzając separację ruchu towarowego, dalekobieżnego oraz regionalnego.
Ten problem niestety rzutuje na kolejny- wprowadzenie ruchu pociągu wg taktu, czyli kursów w stałych odstępach czasu. Jest szansa na szybka poprawę w tym obszarze?
Można powiedzieć, że jest to trochę bolączka, ale z drugiej strony nasi pasażerowie są do takiego systemu już przyzwyczajeni. Tutaj ponownie należy zwrócić uwagę na specyfikę aktualnej sieci kolejowej na Śląsku. Żeby jednak regularnie jeździć trzeba mieć czym. Skąd pomysł na dialog techniczny, którego celem będzie zakup piętrowego taboru?To kolejny dowód na nasze innowacyjne podejście do kolei. Pomysł jest niejako wywołany zapotrzebowaniem – odpowiednim zagospodarowaniem przestrzeni pasażerskiej oraz ograniczoną przepustowością Jest to też pewnego rodzaju sentymentalny powrót do przeszłości. Kto nie pamięta jazdy tzw. piętrusami? W połączeniu z nowoczesnością aktualnego taboru kolejowego, mamy możliwość zorganizowania czegoś więcej niż tylko przejazd do pracy i z powrotem.