global Wydarzenia

Alstom dostarczy nową technologię sygnalizacji dla Metromover w Miami

Alstom dostarczy systemu Miami-Dade Metromover najnowocześniejsze rozwiązania Cityflo 650 Communications-Based Train Control (CBTC). Firma wymieni lub zmodernizuje system dystrybucji energii, kontroli nadzorczej i gromadzenia danych, przełączniki szynowe oraz inne elementy systemu Metromover. Wprowadzi również nowe funkcje, które zwiększą niezawodność i dostępność, obniżą koszty utrzymania i umożliwią bardziej efektywne działanie przy jednoczesnym maksymalnym zwiększeniu bezpieczeństwa pasażerów. Kontrakt wart jest 120 mln euro.

Fot. Alstom

Uruchomiony w 1986 roku system Miami-Dade Metromover był pierwszym miejskim zastosowaniem technologii Westinghouse Automated People Mover (APM), która obecnie stanowi część oferty Alstom.  Na przestrzeni lat system był rozbudowywany, a flota pojazdów wymieniana, jednak niektóre z głównych podsystemów potrzebują już wymiany.

– Cieszymy się, że możemy wspierać hrabstwo Miami-Dade w modernizacji kultowego systemu Metromover, który służy mieszkańcom i turystom od 35 lat, oraz pomagać hrabstwu w spełnianiu jego przyszłych wymagań w zakresie mobilności – powiedział Jérôme Wallut, prezes Alstom w Ameryce. – Ten kontrakt umacnia pozycję Alstomu jako jednego z czołowych dostawców technologii CBTC na świecie.

 

Rozwiązanie Cityflo 650 zostało zaprojektowane tak, aby spełniało najbardziej rygorystyczne wymagania w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności, łatwości konserwacji i dostępności. Technologia ta umożliwia również wysoki stopień elastyczności operacyjnej w celu dostosowania się do szczytowego zapotrzebowania pasażerów i będzie w stanie połączyć się z przyszłymi projektami mobilnymi w Miami.

Cityflo 650, pierwszy w historii radiowy system CBTC z ruchomymi blokami, został po raz pierwszy zainstalowany w 2003 roku w systemie APM na Międzynarodowym Lotnisku w San Francisco. Obecnie rozwiązanie Cityflo 650 zostało zastosowane na ponad 30 liniach kolejowych na całym świecie, a prawie 30 kolejnych jest w trakcie wdrażania.

Technologia Cityflo CBTC została opracowana w Pittsburghu, w Pensylwanii. Modernizacja sygnalizacji Metromover będzie prowadzona z Pittsburgha z udziałem wielu doświadczonych twórców CBTC, wspieranych przez zespół lokalny.

Dodaj komentarz