Alstom zaprojektuje, dostarczy i zainstaluje system sygnalizacji, sterowania pociągiem i system telekomunikacyjny na szybkiej linii kolejowej między Delhi a Meerut w Indiach. Kontrakt podpisany z National Capital Region Transport Corporation Ltd. (NCRTC) wart jest 106 mln euro.
Tworzona w Indiach kolej średnich prędkości skróci czas podróży między Delhi a Meerut do 60minut, z obecnych 90 minut. Maksymalna prędkość przejazdu wyniesie 160 km/h.
Zakres prac firmy Alstom obejmuje projektowanie, dostawę, instalację, testowanie i uruchamianie systemów sygnalizacji i sterowania pociągiem, nadzoru, platformowych drzwi ekranowych oraz systemów telekomunikacyjnych dla korytarza. Linia ta jako pierwsza w Indiach przyjmie hybrydowy system sygnalizacji poziomu 3 Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), który jest podstawowym elementem sygnalizacji i sterowania pociągiem w ramach Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS).
– Jako liderzy w dziedzinie mobilności cyfrowej jesteśmy zadowoleni z otrzymania tego kontraktu i dostarczenia pierwszej w historii Indii linii z przyszłościowym systemem sygnalizacyjnym. Alstom dostrzega ogromny potencjał technologii na rynku indyjskim. Z niecierpliwością czekamy na wdrożenie naszych zaawansowanych technologii w celu modernizacji głównych linii kolejowych – powiedział Ling Fang, Senior Vice President Alstom Asia Pacific.
Kluczową cechą RRTS jest interoperacyjność priorytetowych korytarzy. Ułatwia ona płynne przemieszczanie się osób dojeżdżających do pracy, bez konieczności zmiany pociągów. System sygnalizacji ETCS nie tylko ułatwi interoperacyjność, ale także pozwoli zwiększyć częstotliwość kursów, skracając tym samym czas oczekiwania na przejazd.
Kontrakt to przełom – światowa premiera połączenia najnowszego standardu ETCS wspieranego przez najnowszą cyfrową blokadę i automatyczną obsługę pociągu (ATO) przez radio LTE (Long Term Evolution). Zintegrowane rozwiązanie drzwi z ekranem peronowym zapewni również najwyższe bezpieczeństwo pasażerów.
W październiku 2020 r. Alstom potwierdził swoją wiodącą pozycję w dziedzinie cyfrowych technologii kolejowych, stając się pierwszą firmą, która uzyskała pełną certyfikację w zakresie najnowszych standardów pokładowych i przytorowych ETCS. Hybrydowy poziom 3 ETCS optymalizuje przepustowość linii w sposób całkowicie bezpieczny, przewidując i dostosowując prędkość pociągów poprzez ciągłą kontrolę i nadzór pociągu za pomocą radiowego systemu sygnalizacyjnego. Jest to prawdopodobnie najbardziej efektywny system sterowania pociągiem na świecie, przynoszący znaczne korzyści w połączeniu z automatyczną obsługą pociągów (ATO) pod względem kosztów utrzymania i oszczędności energii, bezpieczeństwa, niezawodności, punktualności i przepustowości ruchu.