Pożyczkę rzędu 440 mln dolarów otrzymają z Banku Światowego Koleje Narodowe Egiptu (ENR). Środki te pozwolą kontynuować modernizację, w tym przebudowę torów oraz urządzeń sygnalizacyjnych na linii Kair – Giza – Beni Sueif.
Wartość całego projektu to 681,1 mln dolarów. Jest kontynuacją modernizacji urządzeń torowych i sygnalizacyjnych na liniach Aleksandria – Kair i Beni Sueif – Nag Hammadi. W obu projektach łączna długość przebudowanych linii wyniesie 763 km.
Koleje Narodowe Egiptu chcą zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów i załogi pociągów poprzez wdrożenie nowoczesnego systemu zarządzania bezpieczeństwem. Według szacunków ma to zwiększyć punktualność pociągów z 75 proc. do nawet 90 proc.
Długość linii kolejowych w Egipcie przekracza 5 tys. km. W 2019 r. z kolei skorzystało 270 mln pasażerów.