Firmy Betard Sp. z o.o. i Trakcja S.A. ogłosiły nawiązanie strategicznej współpracy, która znacząco usprawni realizację ważnych projektów z zakresu infrastruktury kolejowej.
Należący do czołowych producentów prefabrykatów betonowych w Polsce, Betard konsekwentnie rozwija swój asortyment, również w grupie wyrobów przeznaczonych dla inwestycji kolejowych. Wśród dotychczasowych klientów firmy znajduje się Trakcja S.A., która jako jedna z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego oraz energetyki w kraju, jest istotnym odbiorcą elementów peronowych.
Obecnie, w ramach nowej współpracy, Trakcja będzie dostarczać osprzęt przeznaczony dla słupów typu ETK z betonu wirowanego, produkowanych w zakładzie Betard w Ostrowie Wielkopolskim, a jednocześnie stanie się kluczowym ich nabywcą. Wspólne plany firm sięgają jeszcze dalej, obejmując perspektywę kooperacji przy budowie infrastruktury kolejowej dla Kolei Dużych Prędkości w Polsce, co dodatkowo umocni ich pozycje w tym sektorze rynku budowlanego.
– Nawiązanie współpracy z Trakcją S.A. to dla nas ważny krok w rozwoju firmy. Dzięki niej nasza oferta stanie się jeszcze bardziej kompleksowa, a my będziemy mogli aktywnie przyczyniać się do tworzenia nowoczesnej infrastruktury kolejowej w Polsce – mówi Paweł Bartusiak, dyrektor ds. infrastrukturalnych w firmie Betard – Zakład w Ostrowie Wielkopolskim specjalizuje się w produkcji energetycznych strunobetonowych żerdzi wirowanych typu E, Ek, EW, ER, EMS oraz żerdzi żelbetowych typu ŻN. Posiada odpowiednie zaplecze techniczne oraz doświadczoną załogę i jest w pełni przystosowany do realizacji słupów trakcyjnych ETK.
O współpracy mówił także Bartłomiej Cygan – członek Zarządu, dyrektor techniczny w Trakcji.
– Jesteśmy przekonani, że wspólne działania z Betard przyczynią się do realizacji wielu kluczowych projektów infrastrukturalnych. Ta współpraca pozwoli nam na dalsze rozwijanie oferty i wzmacnianie naszej pozycji na rynku – dodaje Bartłomiej Cygan.
Obie firmy z niecierpliwością czekają na realizację kolejnych projektów, które przyniosą wymierne korzyści zarówno dla ich działalności, jak i dla całego sektora infrastruktury kolejowej w Polsce.