O inwestycji taborowej mówił także Prezes Zarządu Freightliner PL Sp. z o.o.
– Odebrana lokomotywa Vectron, jest pierwszą w naszej flocie lokomotywą tego typu, która wzmacnia nasze zdolności operacyjne w ruchu transgranicznym pomiędzy Polską i krajami Europy Zachodniej. Wierzymy, że nasi klienci docenią kolejny krok w naszym rozwoju, wychodzący na przeciw ich oczekiwaniom. Od początku działalności operacyjnej, a minęło już 15 lat od uruchomienia przez Freightliner PL pierwszego pociągu, oferujemy naszym klientom, elastyczne i terminowe usługi transportu kolejowego, wyznaczając jednocześnie standardy bezpieczeństwa. Tworzenie przewagi konkurencyjnej dla transportu kolejowego jest od zawsze naszym celem, a rozwój z wykorzystaniem nowoczesnych lokomotyw najlepszą drogą do jego realizacji – powiedział Konstantin Skorik, Prezes Zarządu Freightliner PL Sp. z o.o.
Dodatkowe lokomotywy „pod choinkę”
Do tej pory firma CARGOUNIT zakupiła już 28 od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron, z możliwością zamówienia dodatkowych pojazdów do końca przyszłego roku.
Z końcem 2022 r. firma zdecydowała się zakupić dwie kolejne dwie lokomotywy Smartron oraz uruchomić opcję na kolejną lokomotywę Vectron z istniejącego kontraktu. Flota lokomotyw Siemensa zakupionych przez CARGOUNIT wynosi obecnie 31 elektrowozów, a do 2025 r. można ona wzrosnąć do 40 lokomotyw.
– CARGOUNIT konsekwentnie realizuje strategię modernizacji floty m.in. poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych Vectron oraz lokomotyw Smartron na rynek rumuński. Cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie rynku, proponując nowoczesne lokomotywy wielosystemowe takie jak Vectron, dostosowane zarówno do ruchu towarowego jak i pasażerskiego. Jesteśmy dumni, że grono naszych klientów powiększa się o Freightliner PL oraz DB Fernverkehr podmioty międzynarodowe będące liderami odpowiednio w przewozach towarowych i pasażerskich w Europie – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.
Firma Siemens Mobility sprzedała już 1675 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Lokomotywy te przejechały ponad 660 milionów kilometrów. Są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, a także Szwajcarii.
Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, a także Laude Smart Intermodal.