Zweckverband Mittelsachsen (Związek Celowy Środkowej Saksonii) zamówiło 19 pojazdów nowej generacji CITYLINK. Opcja przewiduje dostawę nawet 27 wagonów firmy Stadler. Trójczłonowe, dwukierunkowe pojazdy, poruszające się w sieci tramwajowej i kolejowej, wejdą do eksploatacji latem 2026 r.
Nowe zamówienie powiększy flotę pojazdów Citylink w saksońskim Chemnitz do 61 sztuk. Dwusystemowe lekkie pojazdy szynowe połączą miasto z terenami przyległymi, zapewniając pasażerom szybki i ekologiczny transport.
Mathias Korda, dyrektor zarządzający przewoźnika Verkehrsverbund Mittelsachsen powiedział:
– Dzięki nowemu zamówieniu pojazdów będziemy bardziej ekonomiczni i przyjaźni dla środowiska. W ten sposób robimy duży krok w kierunku ukończenia projektu pn. Chemnitzer Modell.
Model Chemnitz jest wariantem sieci lekkiej kolei wykorzystywanej w regionie Chemnitz do łączenia tramwajów i kolei.
Nowa generacja, czyli jaka?
Pojazdy przyjazne dla środowiska, jasne i nowoczesne, tak w skrócie można podsumować nowe pojazdy Citylink. W dwukierunkowych trójczłonowych pojazdach będzie mogło pomieścić się 236 pasażerów (88 na miejscach siedzących). Bez przesiadek przejadą oni z terenów podmiejskich do centrum Chemnitz. Długość wagonu to 37,5 metrów. Wewnątrz przewidziano cztery wielofunkcyjne przestrzenie do przewozu wózków inwalidzkich, dziecięcych lub rowerów. Do całkowicie bezstopniowych pojazdów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych będzie można wchodzić z poziomu ziemi przez czworo podwójnych drzwi po każdej stronie na peronach o wysokości 38 i 55 cm. Producent wyposażył nowe tramwaje w system dynamicznej informacji pasażerskiej (FIS) oraz sterowany radiowo system informacji dla niewidomych (BLIS).
Prezes Zarządu Stadler Deutschland GmbH Jure Mikolčić dodał:
– Dostarczając następną generację pojadów Citylink, Stadler udowadnia, że innowacyjne i elastyczne rozwiązania mogą być stosowane w celu wygodnego połączenia miasta i terenów niezurbanizowanych. Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z tym regionem, dostarczając 19 pojazdów dwusystemowych.
Nowe pojazdy mają moc 900 kW ich maksymalna prędkość to 100 km/h. Mogą one być zasilane prądem z trakcji tramwajowej (600/750 V DC) w obszarze miejskim lub prądem z trakcji kolejowej (15 000 V AC) w obszarze podmiejskim.