Czy PKP Intercity rozstrzygnie postępowanie przetargowe na wybór dostawcy piętrowych pociągów typu push-pull jeszcze w tym roku? Jak informuje biuro prasowe przewoźnika, trwają procesy, które do tego zmierzają.
Aktualnie przedstawiciele PKP Intercity prowadzą dialog z wykonawcami. To część wieloetapowego postępowania w trybie dialogu konkurencyjnego. Po tym etapie potencjalni wykonawcy zaproszeni zostaną do złożenia oferty przetargowej.
Jak informuje Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity, spółka dokłada starań, aby rozstrzygnięcie postępowania nastąpiło jeszcze w 2022 r.
Składy typu push-pull wyjadą na trasy o charakterze okołoaglomeracyjnym. Będą to m.in. odcinki Warszawa – Łódź, a także Kraków – Katowice. Pociągi otrzymają kategorię ekonomiczną.
To jedna z wielu planowanych inwestycji taborowych PKP Intercity w najbliższych latach. Do roku 2030 przewoźnik zainwestuje w nowe projekty warte 27 mld zł. Do taboru spółki dołączy m.in. 38 siedmiowagonowych pociągów typu push-pull. a także 45 lokomotyw elektrycznych. Producent dostosować ma pojazdy do prędkości do 200 km/h.
W marcu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że zakup składów piętrowych sfinansowany ma zostać w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Zgodnie z pierwszymi informacjami dostawa siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi nastąpić ma nie później niż 31 maja 2026 r. Termin ten jest jednak szacunkowy.
Więcej o inwestycji taborowej przeczytacie poniżej:
PKP Intercity chce kupić nowe pociągi push-pull oraz wielosystemowe lokomotywy