Jak zaznacza Siemieniec, w przypadku, gdy projekt pozbawiony zostanie unijnego dofinansowania, PKP PLK postawione zostanie w trudnej sytuacji, gdyż może narazić na stratę finansową, znacząco przekraczającą kwotę 100 milionów złotych.
Powiązane artykuły
Rusza postępowanie na wybór inżyniera kontraktu dla inwestycji w Mielcu i Nisku
Polskie Koleje Państwowe S.A. rozpoczynają ważny etap realizacji dwóch projektów inwestycyjnych w Mielcu i Nisku. Spółka ogłasza rozpoczęcie postępowań przetargowych na wybór inżyniera kontraktu, który będzie pełnił funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego podczas prac budowlanych w obu lokalizacjach. W Mielcu zaplanowano wyburzenie i budowę nowego dworca kolejowego, natomiast w Nisku realizowana będzie przebudowa obecnego dworca. Obie […]
Wrocław: Prawie pięć razy mniej wykolejeń w ciągu czterech lat
W 2023 roku najważniejszym przedsięwzięciem było kompleksowe odnowienie torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Legnickiej. Sfinalizowane zostały między innymi takie inwestycje jak wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu pl. Powstańców Wielkopolskich z ul. Trzebnicką oraz przebudowa połączenia z zajezdnią Ołbin. Wymieniono także rozjazdy na ul. Świdnickiej i ul. Piłsudskiego i przejazdów drogowych na ul. Kosmonautów. Modernizacji […]
Słowenia przesunie termin oddania drugiego toru na linii Divaca – Koper?
Czy słoweński rząd przesunie termin zakończenia budowy drugiego toru linii kolejowej Divaca – Koper o trzy lata? Początkowo wykonawca miał oddać inwestycję w 2025 r. Słoweński rząd rozważa przedłużenie terminu budowy drugiego toru linii Divaca – Koper do 2028 roku. Możliwe jest także przejęcie przez 2TDK, państwową spółkę projektową, zarządzaniem inwestycją. Spółka planuje pozyskać nowe […]