Z fabryki Stadlera w Siedlcach dotarł do Krakowa 19. tramwaj Lajkonik. Pojazd jest już na terenie Stacji Obsługi w Podgórzu. Zanim rozpocznie regularne kursy, musi przejść ostatnie odbiory techniczne. Wagon dołączy do floty w zajezdni Nowa Huta.
Na liniach regularnych dla pasażerów jest już dostępnych 16 tych nowoczesnych wagonów.
W ubiegłym tygodniu MPK Kraków podpisało umowę z firmą Stadler na dostawę kolejnych 25 nowoczesnych tramwajów.
Nowe tramwaje to 33 metrowe, trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe z czterema wózkami jezdnymi. Będą wyposażone w drzwi wejściowe o większej niż standardowo szerokości (1400 mm) zapewniając szybką wymianę pasażerów.
Z kolei specjalna konstrukcja czoła pojazdu zmniejszy ryzyko wciągnięcia pieszego pod pojazd w razie wypadku. W nowych tramwajach będzie więcej przestrzeni z niską podłogą, a także więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nowością będą także specjalne oparcia zamontowane dla osób stojących.
Tramwaje przewiozą jednocześnie 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących. Będą wyposażone między innymi w klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty kartą i system BLIK, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz porty USB do ładowania smartfonów. Ergonomiczna kabina i wygodny fotel zapewnią motorniczemu komfortowe warunki pracy.
Więcej informacji: