Raport z Polski Wydarzenia

Dostępniejsze perony na linii Poznań – Szczecin

Dostępniejsze perony w Pęckowie i Wronkach na linii Poznań – Szczecin to kolejny efekt modernizacji, którą prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestycja kosztować będzie ok. 4,1 mld zł.

Dostępniejsze perony
Fot. Radosław Śledziński / PKP PLK

Lepszy dostęp do kolei zapewniają już zmodernizowane perony w Pęckowie i jeden w pełni przebudowany we Wronkach. Obiekty są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Do dyspozycji pasażerów są ławki, wiaty oraz czytelne oznakowanie. Cały obszar został oświetlony.

Jeszcze w tym roku wykonawca zainstaluje wyświetlacze, które informować będą podróżnych o przyjazdach i odjazdach pociągów.

– Z myślą o osobach niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni są ścieżki naprowadzające – informują PKP PLK. – Dostęp w Pęckowie do peronów wszystkim podróżnym – także mającym trudności z poruszaniem się – umożliwiają pochylnie. We Wronkach kończą się prace w przejściu podziemnym. Obecnie do pociągów prowadzi odpowiednio przygotowane i zabezpieczone tymczasowe przejście w poziomie torów. Na stacji będzie również zadaszenie na sąsiednim peronie.

 

Jeszcze w tym roku udostępniony zostanie kolejny, nowy peron w Szamotułach – po stronie budynku dworca – i przejście podziemne z trzema windami na stacji. Podobny standard podróżni zyskali już na wszystkich stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Pamiątkowie i Baborówku.

Na niemal całym ok. 50-km odcinku między Poznaniem a Wronkami pociągi sprawnie i bezpiecznie jeżdżą dwoma nowymi torami z siecią trakcyjną. Zamontowane są nowoczesne urządzenia sterowania. Zasadnicze roboty na odcinku PoznańWronki zakończą się w 2021 roku.

sdr

Z Poznania do Szczecina pociągiem w niecałe 2 godziny

Po uzyskaniu wymaganych certyfikatów podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Szczecina zajmie poniżej 2 godzin. Pociągi po nowych torze jeżdżą już między Dolicami a Kolinem, Słonicami a Choszcznem oraz Stargardem a Reptowem, a dwa zmodernizowane tory są na szlaku Reptowo – Szczecin Dąbie. Pasażerowie korzystają już z nowych peronów w 17 miejscowościach – poza Wielkopolską także m.in. w Choszcznie, Starym Klukomiu, Morzycy, Kolinie i Reptowie. Wkrótce gotowe będą kolejne obiekty m.in. w Bierzwniku, Rębuszu, Dolicach. Łącznie na modernizowanej linii PoznańSzczecin podróżni zyskają nowe perony na ponad 30 stacjach i przystankach.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” za ok. 4,1 mld zł z wykorzystaniem środków instrumentu Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 1,8 mld zł. Większość zasadniczych prac planowana jest do końca 2022 r.

Dodaj komentarz