Do Grecji dotarł drugi pociąg TRAINOSE ETR 470 n.02, który był modernizowany we Włoszech. Skład znajduje się obecnie w nowej zajezdni w Salonikach. Na trasę Ateny – Saloniki – Ateny wyjedzie, jako jeden z dwóch odremontowanych pociągów, w drugiej połowie czerwca.
Pociąg TRAINOSE ETR 470 n.02, zwany „Białą Strzałą” osiągać może prędkość powyżej 200 km/h. W Grecji pojazdy te będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h. Szybsze przejazdy możliwe będą tylko na nowej linii Tithorea-Domokos oraz w Pierii.
Podroż nowymi składami między Atenami a Salonikami skróci się o godzinę – z czterech do trzech godzin.
W kwietniu do Salonik dotrze drugi zmodernizowany pociąg Trenitalia
Pierwszy dostarczony pociąg jest pojazdem ETR 470 n. 01 TRAINOSE, drugi to TRAINOSE ETR 470 n.02 (poprzednio 470 n.01 Trenitalia). Kolejne składy, które dotrą z Włoch do Grecji to: ETR 470 n.03 (ETR n.08 Trenitalia), ETR 470 n.04 (ETR 470 n.06 Trenitalia) i ETR 470 nr 05 (ETR 470 nr 04 Trenitalia).
Pociągi, które sukcesywnie docierają do Grecji, składadają się z dziewięciu wagonów, z których jeden stanowi restaurację. W składzie znajdują się 3 wagony pierwszej klasy i 4 wagony klasy ekonomicznej.
Na pokład pociągu jednorazowo wejdzie 600 pasażerów. 9-wagonowy skład pomieszczą tylko dwie stacje – te w Atenach i w Salonikach. Grecy zaznaczają jednak, że podejmą działania w celu rozbudowy stacji w Larissie, by ETR-470 tam również mógł się zatrzymać.
Wszystkie zmodernizowane pociągi dotrzeć mają do kraju najpóźniej jesienią.
Koszt modernizacji 5 pojazdów to 52 mln euro.
Jak wynika z pierwszych informacji przekazanych przez APE-MPE, TRAINOSE w najbliższym czasie chce również sprowadzić do Grecji pociąg wodorowy. Testy pojazdu odbyły się w Niemczech.