Oprócz korzyści dla podróży pasażerskich, pierwsza w pełni elektryczna sieć kolei magistralnej w Egipcie stworzy tysiące lokalnych miejsc pracy i otworzy ogromne możliwości dla transportu towarowego.
Dla tego projektu Siemens Mobility dostarczy swoje pociągi dużych prędkości Velaro, składy pociągów regionalnych Desiro o dużej pojemności oraz lokomotywy towarowe Vectron. Zainstalowany zostanie bezpieczny i niezawodny system sygnalizacji oparty na najnowszej komputerowej technologii blokad i europejskim systemie sterowania pociągiem (ETCS) poziom 2, a także system zasilania, który zapewnia wydajną i ciągłą energię. Ponadto Siemens dostarczy i zintegruje najnowsze systemy łączności, bezpieczeństwa i ochrony, które zapewnią pasażerom przyjemne doznania. Pociągi, jak również wszystkie podsystemy są oparte na najnowocześniejszych i sprawdzonych produktach i platformach. Partnerzy konsorcjum Siemens Mobility zainstalują tory, podczas gdy klient zbuduje mosty i ułatwi budowę podziemną.
Kanał Sueski na torach
Linia o długości 660 km połączy miasta portowe Ain Sokhna nad Morzem Czerwonym z Marsa Matrouh i Aleksandrią nad Morzem Śródziemnym, tworząc połączenie typu Kanał Sueski na torach. Rząd egipski ma ambitny plan zainwestowania w niezawodną i zrównoważoną sieć szybkiej kolei o długości 1800 km, która zapewni wydajny, bezpieczny i niedrogi transport dla wszystkich Egipcjan, a także towarów w całym kraju. Dwie dodatkowe linie połączą region Wielkiego Kairu wzdłuż rzeki Nil z Asuanem i Luksorem przez Hurghadę do Safagi. Cała sieć przywróci Egiptowi pozycję regionalnego lidera w dziedzinie transportu. Będzie ona miała wpływ na różne sektory gospodarki, wzmacniając pozycję zarówno mniejszych, jak i średnich przedsiębiorstw, a także zapewni ogólny impuls dla gospodarki.
Duży wpływ na społeczeństwo, środowisko i gospodarkę
Konsorcjum stworzy bezpośrednio ponad 15 000 miejsc pracy w Egipcie, a dodatkowo 3 800 u egipskich dostawców oraz pośrednio w szerszej gospodarce egipskiej. Przewiduje się, że powstanie o wiele więcej miejsc pracy, gdy tylko pozostałe linie będą gotowe do realizacji. Oprócz miejsc pracy, projekt przyczyni się również do powstania znaczącego lokalnego programu szkoleń technicznych i podnoszenia kwalifikacji, który Siemens Mobility zamierza wspierać, a który zapewni rozwój umiejętności niezbędnych do realizacji projektu.
W pełni zelektryfikowany system zmniejszy zużycie energii pierwotnej i ogólne zanieczyszczenie powietrza poprzez redukcję emisji dwutlenku węgla o 70%, w porównaniu z obecną emisją z transportu samochodowego i autobusowego, podnosząc tym samym jakość życia i chroniąc środowisko naturalne Egipcjan. System kolejowy będzie oparty na najnowocześniejszej technologii, sprawdzonych produktach i standardach europejskich. Dostarczony system sygnalizacji spełnia najwyższe wymogi bezpieczeństwa. Dodatkowo, szeroko zakrojone testy i uruchomienie oraz lokalne szkolenia zapewnią bezpieczeństwo pasażerów i personelu.
Ponad 30 milionów pasażerów rocznie
Połączenie pozwoli na przewiezienie ponad 30 milionów osób rocznie i zaoszczędzenie do 50 procent czasu podróży, co znacznie zwiększy wydajność siły roboczej. Połączy ono Kair z nowo powstającymi społecznościami miejskimi. Liczba mieszkańców Kairu podwoiła się od 1980 r. i obecnie około 20 milionów ludzi mieszka w Kairze. Dlatego też, aby zmniejszyć zagęszczenie ruchu, wokół metropolii kairskiej powstają obecnie nowe miasta. Dodatkową korzyścią z wygodnego i niedrogiego systemu dojazdu do pracy wokół Kairu będzie skrócenie czasu podróży ze wschodu na zachód. Ponadto linia połączy zarówno porty morskie, jak i suche, co poprawi ogólną efektywność przewozu towarów. Konkretnie, łączna ilość towarów przewożonych koleją w głębi kraju wzrośnie o 15%.