Budowane są dwie nastawnie oraz lokalne centrum sterowania. Obiekty zostaną wyposażone w nowe systemy i urządzenia. Dwa nowe wiadukty kolejowe ułatwią przejazd do portu. Obecnie betonowane są ściany oporowe, powstają przyczółki i podpory. Na przebudowę stacji Gdynia Port wykonawca zgromadził 168 tys. podkładów oraz 205 km nowych szyn.
Projekt „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” to m.in. przebudowa i elektryfikacja 115 km torów oraz wymiana 356 rozjazdów. Będą dwa nowe wiadukty kolejowe. Przebudowanych zostanie także 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy w ciągu ul. Puckiej.
Przewóz ładunków szybszy i bezpieczniejszy
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. u bram trójmiejskich portów to szybszy przewóz większej ilości towarów. Będą mogły dojechać dłuższe, nawet 750-metrowe, i cięższe, o obciążeniu 221 kN na oś, pociągi. Dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym przewóz ładunków będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy.
Wartość prac w Gdańsku i Gdyni to ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”. Zakończenie prac zaplanowane jest do końca roku.