Pierwsza partia chińskich 50-metrowych szyn CR400AF do budowy kolei dużych prędkości między Dżakartą a Bandung w Indonezji dotarła do wykonawcy. Tym samym istnieje możliwość przyspieszenia realizacji inwestycji.
Budowa linii Dżakarta – Bandung połączy stolicę Indonezji z węzłem kolejowym Bandung. Trasa będzie liczyć 142,3 km. Na odcinku tym powstaną cztery stacje – Halim, Karawang, Walini oraz Tefalluar.
Pierwsza partia szyn, wyprodukowana w Panzhihua, wysłana została z chińskiego portu Fangchenggang do miasta portowego Cilacap w prowincji Jawa Środkowa w grudniu 2020 r. Następnie przetransportowano je do zajezdni elektrycznych zespołów trakcyjnych Tegal Luar indonezyjską linią kolejową.
Projekt realizuje KCIC, konsorcjum joint venture, składające się z chińskich i indonezyjskich przedsiębiorstw państwowych.
Pojawienie się pierwszej partii szyn oznacza postęp inwestycyjny i rozpoczęcie projektu w terenie – informują przedstawiciele konsorcjum.
Według projektu, pociągi na nowo budowanej linii poruszać się będą z prędkością 350 km/h. Tym samym podróż z Dżakarty do Bandung skróci się z ponad 3 godzin do zaledwie ok. 40 minut.
Źródło: railway-technology.com