Minister transportu Indonezji Budi Karya Sumadi wziął udział w ceremonii rozpoczęcia układania torów kolei dużych prędkości w zajezdni Tegaluar. Linia ma połączyć Dżakartę z Bandung.
W dniu 20 kwietnia rozpoczęło się układanie torów kolei dużych prędkości Jakarta-Bandung (HSR) w Bandung Regency. Inwestycja powstaje w prowincji Jawa Zachodnia w Indonezji.
W oświadczeniu wydanym w środę przez KCIC, konsorcjum joint venture złożone z chińskich, a także indonezyjskich firm państwowych, stwierdzono, że układanie torów kolejowych jest ważnym etapem i stanowi krok w kierunku zakończenia prac na całej linii.
Całkowita długość toru na 142 km HSR wynosi 279,4 km. W tym znajduje się 112,8 km toru z podsypką i 166,6 km toru bez podsypki. Według KCIC wszystkie 50-metrowe stalowe szyny użyte w projekcie są produkowane w Chinach. To w sumie 11 810 sztuk o wadze 35 881 ton. Po dostarczeniu do Indonezji, 50-metrowe szyny zostaną zespawane w szyny o długości 500 metrów.
KCIC poinformował, że wzdłuż linii kolejowej zbudowano 12 tuneli, a ukończono ponad 91 procent projektów inżynieryjnych. Poza tym ukończono ponad 80 procent wznoszenia dźwigarów skrzynkowych. Wykonawcy prac zespawali 74,6 procent 500-metrowych szyn. Inwestor systematycznie kontynuował budowę stacji, a także inne prace inżynieryjne.
Z prędkością projektową 350 km na godzinę, HSR zbudowany przy użyciu chińskiej technologii skróci podróż między Dżakartą a Bandung, stolicą prowincji Jawa Zachodnia, z ponad trzech godzin do około 40 minut.