Ponadto przygotowaliśmy szereg linii, pełniących również rolę tras objazdowych, które teraz będą spełniać istotną funkcję w ruchu towarowym i pasażerskim, jak np. linia kolejowa nr 30 z Łukowa do Lublina, towarowa obwodnica Krakowa.
Pojawiły się też niespodziewane sytuacje, jak np. zejście z placu budów wykonawcy
Nowe wyzwania to nowe doświadczenia. Dużym wyzwaniem była kontynuacja prac po zejściu z placu budowy firmy Astaldi, ale także wzrost cen materiałów budowlanych i robocizny. Dziś jednak zebraliśmy duże doświadczenie w tych kwestiach, a w szczególności jak rozwiązywać sprawy sporne, co będzie procentowało w przyszłości.
Polskie Linie Kolejowe i cztery spółki zależne tworzą Grupę Kapitałową PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W tym roku PLK podwyższyły kapitał zakładowy spółkom zależnym w wysokości 850 mln zł. Na co będą przeznaczone te środki?
Wsparcie otrzymały wszystkie cztery spółki zależne należące do Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o., Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. Jest to największe w historii dofinansowanie tych podmiotów. Dokapitalizowanie w wysokości 850 mln zł pozwoli spółkom zależnym PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na zwiększenie już posiadanego potencjału. Przede wszystkim oczekujemy dynamicznego rozwoju w branży energetyki kolejowej. Podwyższenie kapitału pozwala na większą samodzielność w procesie inwestycyjnym oraz sukcesywne przejmowanie usług utrzymaniowych, które są obecnie zlecane podmiotom zewnętrznym. Środki przeznaczone będą na zakup nowoczesnych maszyn i sprzętu do prac utrzymaniowych i inwestycyjnych na sieci. Dla pasażerów oznacza to punktualniejsze i bezpieczniejsze podróże. Dla przewoźników towarowych sprawny przewóz ładunków.