Kontynuowane będą prace inwestycyjne na liniach prowadzących do Zakopanego. W związku z tym od 10 września br. w relacji skróconej z i do Krakowa kursować będą pociągi:
- TLK Karpaty, rel. Gdynia Główna – Zakopane – Gdynia Główna;
- TLK Małopolska, Gdynia Główna – Zakopane – Gdynia Główny;
- IC Witkacy, Gdynia Główna – Zakopane – Gdynia Główny.
Przejazd autobusami będzie odbywał się na odcinku Kraków – Zakopane – Kraków. Co istotne, pasażerowie podróżujący bezpośrednio do stolicy polskich Tatr będą mogli skorzystać z autobusów niezatrzymujących się na żadnych przystankach pośrednich, dzięki czemu czas przejazdu będzie znacznie krótszy i wyniesie nieco ponad 2 godziny zamiast standardowych ponad 3 godzin.
Od 30 sierpnia br. zmiany będą czekały także podróżnych pociągu EIC Chrobry rel. Szczecin Główny – Warszawa Wschodnia – Szczecin Główny. Ze względu na trwająca modernizację linii 351 i związane z tym przeorganizowanie ruchu, skład pojedzie trasą okrężną na odcinku Poznań Główny – Szczecin Główny przez Rzepin, z pominięciem postojów na stacjach: Szczecin Dąbie, Stargard, Choszczno i Krzyż. Dodatkowe zatrzymanie planowane jest natomiast w Zbąszynku, Świebodzinie i Rzepinie. Pozwoli to na uzyskanie lepszego czasu przejazdu niż dotychczasową trasą.
Szczegółowe informacje dla pasażerów
Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. Od 28 do 31 sierpnia br. na jedenastu dworcach w wybranych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław, Zakopane), pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.
Inwestycje w komfort podróżowania
Pasażerowie wybierający pociągi PKP Intercity mogą liczyć na sukcesywnie poprawiający się komfort podróżowania. To zasługa konsekwentnie realizowanego i największego w historii spółki programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” oraz wykorzystania pozyskanych funduszy unijnych. Ich efekty już teraz odczuwają pasażerowie korzystając m.in. z 91 zmodernizowanych wagonów typu 111A-20 PKP. Pojazdy te wyposażono m.in. w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Unowocześnione przez PESA Bydgoszcz pojazdy obecnie włączane są do pociągów:
- IC Albatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk;
- IC Bachus relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
- IC Bałtyk relacji Gdynia – Poznań – Gdynia;
- IC Bolko relacji Lublin – Szczecin – Lublin;
- IC Czartoryski relacji Lublin – Zbąszynek (Zielona Góra) – Lublin;
- IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn;
- IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa;
- IC Gryf relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin;
- IC Hetman relacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław;
- IC Heweliusz relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
- TLK Inka relacji Warszawa – Łuków(Lublin) – Warszawa;
- IC Jagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin;
- IC Jeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn;
- IC Kossak relacji Wrocław – Kraków – Wrocław;
- IC Lednica relacji Poznań – Gdynia – Poznań;
- IC Mamry relacji Wrocław – Białystok – Wrocław;
- IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa;
- IC Mieszko relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
- IC Mehoffer relacji Kraków – Szczecin – Kraków;
- IC Morcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław;
- IC Piast relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
- IC Podlasiak relacji Szczecin – Białystok/Ełk – Szczecin;
- IC Pomorzanin relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław;
- IC Rybak relacji Białystok – Szczecin – Białystok;
- IC Stoczniowiec relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
- IC Sztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław;
- TLK Tuwim relacji Warszawa – Łuków(Lublin) – Warszawa;
- IC Ukiel relacji Olsztyn – Zielona Góra – Olsztyn;
- IC Zamenhof relacji Warszawa – Białystok – Warszawa;
- IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa;
- IC Żuławy relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin.
Potencjał modernizowanych szlaków kolejowych pozwolą wykorzystać również 22 nowoczesne, wyróżniające się bezpieczeństwem i niezawodnością lokomotywy EU160 Griffin, które w tym roku wzmocniły flotę PKP Intercity. Obecnie jednostki Griffin prowadzą pociągi:
- TLK Chełmianin relacji Warszawa – Chełm – Warszawa;
- IC Czartoryski relacji Lublin – Zbąszynek – Lublin;
- IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
- TLK Kiev Express relacji Warszawa – Kijów – Warszawa na odcinku Warszawa – Dorohusk – Warszawa;
- TLK Kochanowski relacji Chełm – Bydgoszcz – Chełm;
- IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
- IC Noteć relacji Warszawa – Piła – Warszawa;
- TLK Podlasiak na odcinku Szczecin – Białystok – Szczecin;
- TLK Staszic relacji Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa;
- TLK Warta relacji Warszawa – Poznań – Warszawa;
- TLK Wetlina na odcinku Poznań – Lublin – Poznań (sezonowy);
- TLK Zamoyski relacji Piła – Lublin – Piła;
- IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zbąszynek – Warszawa.
Zgodnie z umowami zawartymi w ramach programu „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, jeszcze w tym roku tabor PKP Intercity ma zostać wzmocniony o kolejnych 8 lokomotyw Griffin i 34 zmodernizowane wagony typu 111A-20.