Lokalne Centrum Sterowania z komputerowymi urządzeniami zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Widać już nowy budynek. Układane są instalacje i prowadzone są roboty wykończeniowe.
Roboty na stacji skoordynowane są z remontem wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia. Wykonano prace w środkowej i zachodniej nawie. Wykonawca pracuje na wschodniej nawie.
Szeroki zakres prac wymaga bieżącej organizacji ruchu na i przez stację. Dojście jest zapewnione od strony Alej Jerozolimskich. Wyłączono czasowo z eksploatacji dawny peron nr 8. Pociągi regionalne i aglomeracyjne na linii obwodowej w kierunku Warszawy Gdańskiej rozpoczynają i kończą bieg na przystanku Warszawa Wola. W tym czasie realizowane są ważne prace torowe, które usprawnia organizacje ruchu pociągów przez Warszawę Zachodnią.
Na Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Fot. Martyn Jandul
Prace na stacji Warszawa Zachodnia postępują. Wkrótce kolejny etap