Tramwaje

Jakie będą tramwaje Pesy nowej generacji? Czyli Twist 3.0 Swing 3.0

Nowe platformy mają charakteryzować się również redukcją masy pojazdów, co ma wpłynąć na ograniczenie zużycia energii i infrastruktury torowej. Ponadto standardem będą systemy rekuperacji do odzyskiwania energii, która trafi do sieci lub bezpośrednio do zasobników energii. Na zmniejszenie wagi jednostek pozwolić lekka półskorupowa konstrukcja tramwaju spawana laserowo, taka konstrukcja podobnie jak i obecnie produkowane przez PESA tramwaje zabezpieczana będzie w procesie kataforezy. Pozostając przy konstrukcji, w nowych pojazdach będzie występować wspólna rama wózka napędowego i tocznego, natomiast sam napęd ma być oparty na technologii węglika krzemu i ma wyróżniać się mniejszym zapotrzebowaniem na energię.

PESA oprócz nowego produktu planuje oferować również swoim klientom system diagnostyczny DiagApp 2.0, który będzie istotnym wsparciem przy zarządzaniu flotą tramwajów oraz prowadzeniem jej serwisu z wykorzystaniem aplikacji webowej oraz na urządzeniach mobilnych. Jest to już kolejna odsłona tego autorskiego narzędzia PESA, który ewoluuje w odpowiedzi na rosnące wymagania i oczekiwania Klientów.

PESA wspólnie ze swoimi partnerami w zakresie projektowania prowadzi od dłuższego czasu zaawansowane prace tak aby już w 2027 roku móc zaprezentować pierwszy pojazd z nowej platformy. Obecne prace skupiają się głównie na sferze projektu konstrukcji stalowej pudeł i wózków, a w przyszłym roku chcielibyśmy zająć się projektem nowej zabudowy wnętrza i doborem komponentów.

Największym wyzwaniem dla nas jest pogodzenie ze sobą dużej ilości zmiennych wymagań Klientów. Jak wiemy tramwajowa infrastruktura torowa w miastach cechuje się dużą różnorodnością, staramy się uwzględnić jak największą ilość cech i wymagań, mogąc w stosunkowo łatwy sposób dokonać modyfikacji projektu bazowego celem zaoferowania pojazdów jak najliczniejszej grupie odbiorców nowej platformy.

Dodaj komentarz