Kolejny pojazd czteroczłonowy typu ELF znajduje się już na bazie w Katowicach. Najpojemniejszy typ taboru spośród nowej generacji Elfów udostępni podróżnym 380 miejsc, w tym 190 miejsc siedzących. W danej chwili oczekujemy na dwunasty pojazd tego typu zamówiony w bydgoskiej firmie PESA. Warto dodać, że w ramach zamówienia uzupełniającego, flota Kolei Śląskich zostanie zasilona o dodatkowe dwa pojazdy.
Powiązane artykuły
Napęd wodorowy, bateryjny czy EDMU?
Alternatywne napędy kolejowe Pociągi na wodór, bateryjne czy może diesel z przekładnią elektryczną? Wzrost kosztów elektryfikacji, nowe technologie i ograniczenia dotyczące emisji spalin to czynniki, które powodują zwiększone zainteresowanie innymi niż czysto spalinowe czy elektryczne pojazdami szynowymi. Jak wyglądają perspektywy ich rozwoju? Rozwój zespołów trakcyjnych na alternatywne paliwa w ostatnich latach mocno przyspieszył. Wynika to m.in. z faktu, że […]
Damian Stawikowski: Postawiliśmy na przyspieszenie obsługi [WYWIAD]
O kolei w regionie, potencjale, planach taborowych i wynikach Spółki opowiedział prezes zarządu Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski Panie Prezesie, na początek, proszę o podsumowanie nietypowego 2020 roku. W naszych planach rok 2020 miał być kolejnym z mocnym wzrostem liczby przewiezionych pasażerów. Chcieliśmy pokonać granicę 16 mln podróżnych i wydawało się, że bez większego problemu to osiągniemy, bowiem wyniki za […]
Warsztaty dla firm członkowskich na Politechnice Warszawskiej
17 maja br. na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej odbyły się bezpłatne warsztaty dedykowane firmom członkowskim Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei.